fallback

Най-големият конкурент на Google всъщност е Amazon

Конкуренцията между двете компании в сферата на куриерските услуги се ожесточава

10:41 | 14.10.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Google Inc. разширява доставките си и ще започне да взема такси за членство, докато битката ѝ с Amazon.com за разходите на потребителите става още по-ожесточена, пише Wall Street Journal.

От тази седмица Google ще таксува по 10 долара месечно, или 95 долара годишно, за неограничено използване на доставки в рамките на същия ден или на следващия за поръчки над 15 долара. Потребителите, които не са членове, ще трябва да плащат по 4,99 долара за поръчка, или 7,99 долара, ако поръчката струва по-малко от 15 долара. Досега доставките бяха безплатни.

Услугата първоначално беше наречена Google Shopping Express, но сега е по-известна само като Google Express. Тя позволява на потребителите да правят онлайн поръчки на продукти от реални магазини на различни търговци на дребно, включително Costco Wholesale, Staples и Walgreen.

Google твърди, че разширява услугата си във Вашингтон, Бостън и Чикаго. Преди това тя беше достъпна в Сан Франциско и части от Ню Йорк и Лос Анджелис. Компанията добавя и нови търговци на дребно към списъка с компании, с които работи, включвайки PetSmart, Vitamin Shoppe Industries и Sports Authority. Освен това започна да тества доставките на прясна храна в района на Сан Франциско.

Google Express е част от битката на компанията с Amazon, която пък привлича все по-голям дял от търсенията на продукти. През тази година конкуренцията между двата гиганта стана още по-голяма, тъй като Amazon представи по-бързи възможности за доставка в няколко нови градове от мрежата си и разшири своя бизнес AmazonFresh за хранителни стоки.

Програмата на Amazon – Prime, която включва неограничени доставки в рамките на два дни, струва 99 долара годишно. Доставките на пресни храни през Prime Fresh пък са достъпни чрез плащането на членски внос от 299 долара на година, като включват неограничени доставки в същия ден или на следващия ден за поръчки, които са на стойност най-малко 35 долара.

"Много хора мислят, че най-големият ни конкурент е Bing или Yahoo”, твърди изпълнителният председател на Google Ерик Шмид. „Но всъщност най-големият ни конкурент е Amazon”.

Вицепрезидентът на Google, отговарящ за пазаруването, Самир Самат, посочва, че новите такси и обслужването на повече доставки от всяко отделно пътуване, ще направи Google Express печеливша в дългосрочен план. Той отказва да коментира дали услугата е печеливша в момента.

Google взима комисионна от търговците на дребно, но това може да не съответства на разходите ѝ за плащане на служителите, които събират и опаковат поръчките, както и на външните куриерски фирми, които доставят пакетите до домовете на клиентите, използвайки брандираните микробуси на Google.

"Това е бизнес, който може да бъде много привлекателен. Ние трябва да инвестираме в него и да изградим екосистема, за да стигнем до този момент“, коментира Самат.

Това обаче ще бъде доста скъпо. Анализаторът на Evercore Кен Сена твърди, че тази стъпка ще струва на Google 3 млрд. долара годишно за всеки от 100-те най-големи американски големи райони, или 10% от очакваната печалба на Google за 2015 г. преди лихвите и данъците.

Повечето търговци на дребно, включени в програмата, са предпазливо оптимистични. Главният изпълнителен директор на Costco Ричард Галанти твърди, че клиентите, които пазаруват както от магазините на компанията, така и използвайки Google Express, харчат повече от останалите, но те посещават реалните магазини много по-рядко, което може да доведе до намаляване на броя на импулсивните покупки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:40 | 14.09.22 г.
fallback