fallback

Microsoft вижда в Китай мечтаното увеличение на продажбите на конзоли

Компанията разчита на голямото търсене след вдигането на забраната за продажба на конзолни игри в азиатската страна

18:12 | 03.10.14 г.

32-годишният Уан Сун, разработчик на видеоигри в Пекин, твърдиq че е станал запален геймър след началното училище. Заобикаляйки 14-годишната забрана на конзолите в САЩ, той се сдобива с PlayStation 4 на Sony, както и с по-старите PS3 и Xbox 360.

На 29-и септември той посещава магазин по повод дебюта на Xbox One, първата чуждестранна конзола, която си проправя законно път до пазара през този век. На мястото има опашки, пише BusinessWeek. 

Това са добри новини за Microsoft, която силно се нуждае от увеличение на продажбите на конзолите си, след като Xbox One и PS4 се изправиха една срещу друга на пазара. Sony обяви, че е продала 10 млн. бройки от PS4 през август. Microsoft не е споменавала резултатите от продажбите на Xbox One, след като през март те преминаха границата от 5 млн. Не е голяма изненада, че Microsoft се отправя първа към Китай – един до голяма степен неразработен пазар на подобни видео игри.

„Знаем, че има милиони геймъри там и много голямо търсене“, посочва Фил Спенсър, ръководител на Xbox.

Въпреки че китайското правителство вдигна забраната през януари, възможността за продажби на конзоли върви с няколко ограничения. Всяка част от хардуера за игри, продаван в Китай, трябва да бъде произведена в Зоната за свободна търговия в Шанхай. Това означава, че Microsoft, Sony и Nintendo трябва да променят веригата си за доставки или да създадат нова такава, за да изпълнят условието.

Microsoft работи с контролираната от правителството BesTV New Media за създаването и продажбата на продукти за игри в Китай. Sony пък е създала джойнт венчъри с Shanghai Oriental Pearl Group – друг, управляван от правителството конгломерат, но не разкрива кога PS4 ще е достъпна в Китай. Андрю Хаус, президент на Sony Computer Entertainment, твърди, че се работи по въпроса.

Президентът на Nintendo пък твърди, че компанията планира да разшири предлагането на нови устройства на развиващите се пазари през следващата година. Създателката на Марио „проучва китайския пазар“, посочва говорителят на Nintendo Ясухиро Минагава.

Китайското правителство остава загрижено за насилието в игрите, ето защо одобрява всяка една игра, която компаниите искат да продават в страната. Много от най-добре продаваните игри в света не успяват да задоволят регулаторите, които се вглеждат в най-малките детайли и настояват кръвта в игрите да е боядисана в лилаво, а не в червено, твърди Пи Джей МакНийли, главен изпълнителен директор на Digital World Research.

Само 10 игри за Xbox One са пуснати на пазара по време на дебюта на конзолата на 29-и септември. Мегахитовете „Halo”, “Titanfall”, “Destiny” и „Call of Duty” не са сред тях.

Говорителят на Microsoft Щефи Сао твърди, че компанията е подала за одобрение 70 заглавия, включително такива от поредиците „Halo” и „Killer Instinct”.

В страна със стабилни продажби на компютърни и мобилни игри не е ясно дали Microsoft ще има възможност да задържи интереса на потребителите. Но разработчикът на игри Уан също гледа в дългосрочен план на нещата. Въпреки че плаща 4339 юана (700 долара) за своя Xbox One, той не очаква да го използва много засега. Причината е, че не се интересува от голяма част от достъпните игри в Китай, като „Naughty Kitties”, а вместо това твърди, че ще изчака пускането на „Halo” и „Titanfall”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:31 | 12.09.22 г.
fallback