През първата половина на 2014 г. китайските интернет потребители надхвърлиха 686 млн., което представлява над 80% от всички потребители на интернет в Китай.
60% от хората, които използват мобилен интернет, са мъже, а 62% са на възраст между 25 и 40 години, сочат данни на Enfo Desk, цитирани от Red Luxury.
По-голяма част от потребителите на мобилния интернет не са заможни, като само 7,5% имат доход, който е по-голям от 8 000 юана. 20,6% пък са нямали никакви доходи по времето, в което е правено проучването. То показва, че 46,6% от потребители на мобилен интернет са от вторите и третите по големина градове в Китай.
Ползващите интернет на мобилни устройства използват преди всичко приложения за мигновено изпращане на съобщения, музика, видео, игри, пазаруване, новини, четене на електронни книги и социалната мрежа Weibo. Почти 48% от анкетираните твърдят, че прекарват между 1 и 4 часа на ден, ползвайки интернет през мобилно устройство.
Приложенията на социалните мрежи са много популярни сред потребителите, а 60% твърдят, че ги използват. На най-голяма популярност се радват WeChat, Momo, Weibo и Douban.
Наблюдава се голям спад в броя нови потребители на Weibo, тъй като голяма част от хората се насочват към други приложения, бележещи възход. През август 2014 г. Социалната мрежа имаше 67,53 млн. потребители, но потребителската база е спаднала с 10,95% спрямо предходната година.
Повече от 90% от анкетираните използват приложенията на социалните мрежи всеки ден, като средното време, което им отделят, е 1,5 часа на ден. Над 70% от респондентите твърдят, че ползват приложенията в свободното си време.