Най-голямата европейска компания за онлайн продажби на дребно на обувки и модни стоки Zalando SE определи емисионната цена на акция в горната част на ценовия диапазон преди първичното си публично предлагане. То я оценява на 5,35 млрд. евро и дава началото на най-силната седмица на продажби на акции на технологични компании в Германия от десетилетие насам, пише Bloomberg.
Във вторник компанията обяви, че емисионната цена на акциите възлиза на 21,50 евро, което означава че тя ще получи 605 млн. евро от продажбата на около 11,3% от акционерния си капитал. IPO-то ѝ пък е едно то най-големите в света на онлайн търговията.
Борсовият дебют на Zalando е насрочен за 1-ви октомври. Той, както и дебютът на Rocket Internet на борсата във Франкфурт на следващия ден, бележат настъпването на ерата на европейската старт-ъп индустрия, коментира още Bloomberg.
Търсенето на акции на компании, занимаващи се с онлайн търговия, нараства, след като тези на Alibaba Group Holding поскъпнаха с 38% по време на борсовия дебют на фирмата този месец, който се превърна в най-голямото първично публично предлагане в историята. Компанията надмина Amazon.com и се превърна в най-големия онлайн търговец на дребно по пазарна капитализация.
Листването на Zalando бележи най-натовареното тримесечие на IPO-та за последните четири години. Компаниите са събрали 41,8 млрд. долара в тримесечието, приключило в края на септември, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Tele Columbus AG, третият най-голям кабелен оператор в Германия, обяви, че планира да събере най-малко 300 млн. евро от първичното си публично предлагане.
Оливер Замвер, главен изпълнителен директор на Rocket, която все още притежава дял от Zalando, твърди, че се опитва да позиционира Rocket извън САЩ и Китай. Първичните публични предлагания могат да предизвикат търсене и сред другите европейски технологични компании.
Сред инвеститорите в Zalando са швейцарската Investment AB Kinnevik, Global Founders fund, милиардерите Юри Милнер от Русия и Андерс Холч Повълсен от Дания.
Между юни 2013 и юни 2014 г. Zalando отчете 2 млрд. евро от продажби. Повече от половината приходи на компанията идват от Германия, Австрия и Швейцария.
След като отчете оперативна печалба за пръв път през второто тримесечие, Zalando заяви, че IPO-то е „следващата логична стъпка“ за нея, пише Wall Street Journal.
"Значителното инвеститорско търсене, което значително надхвърля размера на предлаганите акции, се отразява на доверието и нашата възможност за дългосрочен растеж“, посочва Рубин Ритер, който е член на борда на Zalando.