Популярното приложение за изпращане на съобщения Line се отказва от плановете си за листване на борсата през тази година, предава CNBC.
Южнокорейската компания Naver Corp., която притежава японското приложение, твърди, че първичното публично предлагане (IPO) на Line на международния пазар през 2014 г. няма да се състои, но решението може да бъде преразгледано през следващите шест месеца.
През юли Naver разкри, че разглежда възможности за IPO в Япония и САЩ. Твърди се, че компанията дори е подала заявка до борсата в Токио.
По-голямата част от потребителите на Line са в Япония, но пазарът там е близо до насищането си. Според редица анализатори компанията, която все още е изправена пред силна конкуренция в региона, вероятно иска да увеличи мащаба си преди първичното публично предлагане.
"Това е доста по-популярна алтернатива в Югоизточна Азия, но те са изправени пред предизвикателства в Китай и Корея – Китай има WeChat, а Корея има KakaoTalk и Daum”, твърди Лидия Би от компанията за проучвания Canalys.
Line може би е нервна заради факта, че може да стане първият оператор на мобилно приложение за чат, който ще се листне на борсата, а това означава да бъде сравняван с гиганти като Facebook, Twitter и LinkedIn, казва Би.
Line има 500 млн. регистрирани потребители, а приходите ѝ отбелязват силен растеж. Но компанията все още не е публикувала данни за своите месечнактивни потребители – ключов показател за приложенията за изпращане на съобщения. За сравнение WhatsApp на Facebook има 600 млн. активни потребители месечно.
Отказът от първичното публично предлагане се случва на фона на дебюта на китайската технологична компания Alibaba на борсата в Ню Йорк.
Line предлага безплатно изпращане на писмени и гласови съобщения. Компанията генерира приходи от продажбата на емотикони, игри и други услуги. Нейният модел очевидно работи добре. Продажбите ѝ през второто фискално тримесечие достигат 18,2 млрд. йени (167 млн. долара), което е с 25% повече спрямо резултатите за първото фискално тримесечие. Освен това компанията отчита 146%-ен ръст на продажбите на годишна база.
Приложението е разработени първоначално като уеб базирана комуникационна услуга в Япония след земетресението и цунамито в страната през 2011 г., които доведоха до срив в телефонните мрежи.