Французите от дълги години твърдят, че не харесват САЩ и всичко, което стои зад това име. Разбира се, това не е съвсем вярно. „Шанз-Елизе“ се е превърнала в огромна реклама за нискокачествена американска мода. Дори McDonald's откри начин да печели в страната, пише Quartz.
Най-новият американски бранд, който се опитва да пробие във Франция, e Netflix. Компанията, предлагаща онлайн стрийминг услуга, се насочва към френския пазар, а този ход е част от желанието ѝ за международна експанзия. Netflix навлиза и в Германия, Швейцария, Австрия, Белгия и Люксембург. Не е изненадващо обаче, че във Франция фирмата се натъква на известна съпротива.
Експанзията във Франция е важна за Netflix, тъй като това е една от страните в развития свят с най-висок процент на разпространение на широколентови услуги според ОИСР. И все пак това е рискован ход на чужда територия.
Политиците във Франция яростно защитават местния език и култура. Строгите закони принуждават телевизионните компании да инвестират предимно във френско съдържание (до 40 на сто от съдържанието трябва да е от Франция). Фирмите за платена телевизия пък вече предлагат собствени онлайн видео стрийминг услуги.
Позиционирайки своето седалище в Амстердам, Netflix избягва ограниченията на съдържанието и таксите на местните медии. Освен това залага на сериала „Marseille”, който описва като „приказка за властта, корупцията и изкуплението в осем епизода“. Местните продуценти са загрижени, че чрез избягването на вътрешните данъци, които помагат на фондовете, финансиращи местните продукции, Netflix може непряко да застраши техния бизнес.
Местните кабелни компании също отговориха бързо на появата на Netflix във Франция. Numericable пусна собствена френска услуга, подобна на тази на Netflix. Най-голямата платена телевизия в страната – Orange, отказва да включи Netlix в своите цифрови декодери.
Според Quartz обаче в крайна сметка именно американското съдържание може да се окаже това, което французите искат най-много, тъй като услугата предлага достъп до харесвани сериали като "Теория на Големия взрив" и "Модерно семейство".