Водещата китайска търсачка Baidu пуска услуга, която ще помага на търговците на дребно да рекламират на смартфоните на потребителите, които се намират в близост до тях. Ходът на водещата търсачка в Китай подкрепя стремежите ѝ да разшири своята технология, базирана на местоположението, за да стимулира растежа си, предава Ройтерс.
В момента Baidu изкарва по-голяма част от приходите си от десктоп реклами в търсачки и изостава след конкуренти като Tencent Holdings в капитализирането на популярността на мобилния интернет в Китай. Азиатската страна е най-големият пазар на смартфони.
Компанията вижда в технологията, базирана на разпознаването на местоположението на потребителя в реално време, начин за увеличаване на приходите от реклама. По този начин компанията ще се възползва от възхода на онлайн търговията в Китай, където все повече хора имат достъп до интернет през мобилни устройства.
"В ерата на мобилните услуги поведението на потребителите се променя, а мобилният интернет ни дава нов бизнес и нови възможности“, твърди Робин Ли, главен изпълнителен директор на Baidu.
Услугата предлага сбор от инструменти за търговци и разработчици на софтуер за изграждането на онлайн-до-офлайн (O2O) приложения, които се стремят да привлекат потенциални клиенти в близките магазини и ресторанти. Това се случва чрез предлагането на промоции и реклами, показвани на смартфони.
Baidu наскоро инвестира 10 млн. долара в придобиването на миноритарен дял в IndoorAtlas, компания, която предлага специална технология, позволяваща следенето на местата, на които се намират потребителите на смартфони. Това се случва дори и вътре в сгради, което е особено трудно, тъй като металът, използван в строителството, възпрепятства този процес.