Foursquare къса с репутацията си на check-in лидер, за да се съревновава със социални мрежи от ранга на Yelp. Обновеното мобилно приложение на социалната мрежа Foursquare няма да предлага функцията check-in, пише Time.com.
Става въпрос за онази услуга, която дава възможност на потребителите да отбележат в кое заведение, парк, кино и др. се намират. Преди броени дни от Foursquare обявиха, че потребителите ще трябва да използват второ приложение на компанията – Swarm, за да се възползват от стандартната възможност. Промяната идва няколко месеца, след като от Foursquare заявиха, че ще лансират втора апликация, към която ще пренасочат част от функционалностите на социалната мрежа. Така Foursquare става приложение за търсене на близки локации, докато Swarm ще играе ролята на платформа за т.нар. “отбелязване”. Нововъведението дава на Foursquare, която вече има и изцяло ново лого, време да се подготви за специална метаморфоза. В официалния блог на компанията се казва, че тя е “почти готова за вас”.
Обновената версия на социалната мрежа ще бъде лансирана в следващите две седмици и ще предлага персонализирано търсене на локации, базирано на предпочитанията и дейностите на всеки един потребител. От Foursquare обещават, че двама потребителя няма как да получат един и същи резултат, докато търсят подходящо за тях кафене например. “След няколко седмици пускаме чисто нова версия на Foursquare, която е създадена изцяло за вас,” казва се още в блога на компанията. “Кажете ни какво харесвате и ние ще потърсим страхотни места, които ще отговарят на вашите вкусове без значение от местоположението ви”, пише още в публикацията. Персонализираното търсене е гореща тема за Foursquare и конкурентни приложения като Yelp. Досега потребителите можеха да персонализират резултатите от търсенето си във Foursquare, използвайки бутона “Explore”. Функцията помагаше на хората на филтрират резултатите по категория и да получат препоръки, услуги, напомнящи на тези в Yelp, която междувременно също предлага check-in функция.
Новата основна апликация на Foursquare е изцяло насочена към конкурирането на Yelp и сходни приложения и услуги. Интересно обаче ще бъде да видим как потребителите ще реагират на промените, тъй като подобни ходове на други компании се доказаха като крайно неуспешни през годините, завършва публикацията си Time.com.