fallback

Sony вярва в новото си голямо откритие

Въпреки лошите си резултати компанията продължава да инвестира в проучвания и нови разработки

19:19 | 12.07.14 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японският технологичен концерн Sony се насочва към шестата си годишна нетна загуба за последните седем години. Неговите топ мениджъри дори се отказаха от бонусите си заради слабото представяне на компанията. Но японският производител на електроника продължава да увеличава разходите си за проучвания и развойна дейност. През тази фискална година те са за 485 млрд. йени (4,78 млрд. долара), което е с 4% повече от предходната година.

“Въпреки че финансовите резултати на компанията се колебаят през последните години, нашата позиция да харчим определен дял от приходите за проучвания и развитие не се е променила“, заяви говорителят на компанията Саори Такахаши.

Част от тези пари (компанията не казва точно каква част) отиват за финансирането на десетки концептуални проекти на Sony Computer Science Laboratories (CSL), малко подразделение за проучвания, създадено през 1988 г. То се помещава в двуетажна офис сграда, в близост до централата на Sony в Токио, пише BusinessWeek.

Част от последните прототипи, създадени от CSL, включват преносимия компютър на компанията, който може да се огъва като желиран бонбон, както и в хладилника, който може да разпознава лица и се отваря единствено, когато му се усмихнете.

Същевременно ученият Кен Ендо тества прототип на протеза за крак, задвижвана от акумулаторна батерия с размерите на кибритена кутийка. Той се надява, че един ден устройството ще помага на човека да се движи по-бързо от обичайното. Откритието е направено, след като приятел на Ендо губи крака си заради рак на костите. Целта на учения е да види „параолимпийските спортисти могат да тичат по-бързо от един олимпийски шампион“, посочва той.

Благодарение на мегахита Walkman от 1979 г. CSL се превърна в изключително популярна дестинация за мениджърите, които търсят идеи, включително и за главния изпълнителен директор на Sony Казуо Хирай, който посети подразделението миналото лято. Въпреки това разработката на проектите на CSL често отнема десетилетие или повече, преди продуктът да е готов за пазара.

През март компанията показа SmartSkin, маса за хранене, която се превръща в чувствителен на докосвания екран, показвайки семейни снимки или бележки с рецепти. Масата е плод на въображението на заместник-директора на CSL в Токио Юн Рекимото.

„CSL на Sony разработва технологии, които ще бъдат използвани в бъдещия свят“, твърди Йоко Хоньо, говорител на компанията за проучвания.

Въпреки бавното развитие на продуктите чакането често си струва. Сред забележителните открития на CSL са сензорите за разпознаване на поведение.

Сега компанията залага надеждите си на SmartBand, умна гривна, разработена от CSL, която Sony пусна през март. Подобно на други гривни на пазара SmartBand следи физическата активност на носещия я. Освен това може да се свърже със смартфона на потребителя и да следи колко време той прекарва, играейки игри или сърфирайки в интернет.

Вдъхновението за този проект според Sony идва от бившия изследовател Брайън Кларксън, който през 2001 г. използва раница, пълна със сензори, за да проследи всичките си движения в рамките на 100 дни.

SmartBand получи добри отзиви, но трябва да се изправи срещу добре познати конкуренти на пазара, твърди Даниел Мате, анализатор в компанията за пазарни проучвания Canalys. Той твърди, че продуктът може да е малко прибързан, а агресивният му мониторинг може да накара потребителите да се притеснят за поверителността на личните си данни.

„Не съм сигурен, че тя (гривната – бел.ред.) показва посоката, в която пазарът се движи“, посочва Мате. По думите му ключът към успеха се крие не само в събирането на данни, но и в анализирането им и даването на съвети на потребителите.

Атул Гоял, анализатор в Jefferies Securities, заяви, че като се има предвид възвращаемостта на инвестициите подразделението за проучвания и развитие на Sony изглежда по-скоро неефективно. Той посочва развитието на т.нар. интелигентна перука на Sony, която вибрира, за да предупреди човека, който я носи,да провери своя GPS за насоки за шофиране.

„Не знаем колко такива привидно неподходящи проекти са били финансирани и за колко дълго“, посочва говорителят на компанията. По думите му е трудно резултатите от тази дейност да бъдат измерени.

„Една технология може да се приложи в много продукти“, посочва той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:53 | 13.09.22 г.
fallback