Бразилските търговци на дребно се готвят за Световното първенство по футбол като се запасяват с телевизори.
Производителите са продали общо 3,3 млн. телевизори в страната през първото тримесечие на година, което е с 57% повече спрямо същия период година по-рано. Това сочат данни на компанията за проучвания NPD Group.
Това е рядък светъл лъч за производителите на телевизори, пише BusinessWeek.
Както производителите, така и търговците, виждат силна връзка между големите мачове и големите телевизори. Хората, които си взимат телевизори преди голямо спортно събитие, често плащат по-малко, отколкото биха платили по друго време на годината. Много търговци на дребно предлагат значителни отстъпки, а традиционно януари е месецът, в който можете да се сдобиете с телевизор на най-ниска цена. Почти една четвърт от американците, които притежават HD телевизори, са ги купили с конкретна цел – да гледат Super Bowl, сочи проучване, проведено миналата година от Consumer Electronics Association.
По-голямата част от свързаните със Световното първенство по футбол продажби на телевизори изглежда са в Латинска Америка, независимо къде се играят мачовете, твърди Пол Генън от NPD.
Продажбите на телевизори в региона се увеличиха с 30 на сто през 2010 г., а това е приписвано преди всичко на подобряването на световната икономика по същото време. Но Световното първенство, което се проведе в Южна Африка в същата година, изигра ключова роля в стимулирането на продажбите на телевизори в Латинска Америка.
Като се има предвид относителната икономическа слабост на региона в момента, размерът на увеличението на продажбите тази година е малка изненада. Много от телевизорите, продадени в Бразилия, всъщност са сравнително евтини плазмени устройства, които не показват HD програми. Всъщност приходите от продажби на плазмени телевизори са се свили с почти 60% през периода 2010-2013 г., сочат данни на IDC.
Важна подробност от проучването е, че са отчетени продажбите на телевизори към търговците на дребно, а не до продажбите към самите футболни фенове.
Джеймс Флоус, главен финансов директор на Corning, компания, която изработва стъкла за телевизионни екрани, отправи предупреждение към инвеститорите по-рано тази година, за да смекчи техните очаквания. По думите му въздействието на медийната консумация се увеличава, но остава по-ниско от това, което инвеститорите искат да бъде.
Генън твърди, че самите магазини купуват повече телевизори от очакването, което може да е признак, че търговците на дребно надценяват това колко телевизори ще бъдат продадени. През март продажбите на дребно в Бразилия спаднаха, което вероятно не предвещава нищо добро на тези, които се надяват да спечелят от Световното първенство и манията около него.