fallback

Печалбата на Philips пострада от валутни разлики

Холандският концерн отчете по-слаби резултати от бизнеса в здравеопазването

10:05 | 22.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Нетната печалба на Philips за първото тримесечие спадна с 14%. Причината – загуба от валутни разлики и по-слаби резултати от бизнеса на компанията, насочен към сектора на здравеопазването, пише Wall Street Journal. Philips очаква 2014 г. да бъде предизвикателна.

Нетната печалба за първите три месеца на новата година възлезе на 138 млн. евро (190,5 мн. долара) в сравнение с положителния финансов резултат за 161 млн. долара, реализиран година по-рано.

Приходите от продажби намаляха с 5% до 5,02 млрд. евро от 5,26 млрд. евро, отчетени през първите три месеца на 2013 г. Изключвайки измененията във валутните курсове, приходите остават без промяна в сравнение с година по-рано.

Растеж на приходите има в бизнеса на Philips за потребителска електроника. Без промяна са и числата от осветителния бизнес. Спад обаче има в бизнеса на компанията, насочен към сектора на здравеопазването.

„Нашите финансови резултати за първото тримесечие отговарят на предизвикателното начало на новата година“, каза главният изпълнителен директор на Philips Франс ван Хутен.

Като предизвикателства той посочи неблагоприятното влияние на валутните курсове, насрещните ветрове за пазара, идващи от Китай и Русия, както и ефектът от доброволното преустановяване на дейността в лабораторията на холандския конгломерат за производство на продукти за сектора на здравеопазването в Кливланд.

Philips, която предлага най-разнообразни продукти - от кухненски уреди до медицински скенери и осветление, очаква, че 2014 г. ще бъде предизвикателна. От компанията увериха, че ще постигнат заложените за 2016 г. финансови цели.

Холандският концерн се опитва да намали разходите с 1,5 млрд. евро до края на следващата година под условията на план за преструктуриране и съкращаване на разходите, предприет през третото тримесечие на 2011 г. Това се случи малко, след като Хутен пое управлението. За периода до края на 2016 г. Philips иска да увеличи маржовете от 11% на 12% при положение, че приходите растат с 4% до 6% годишно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:38 | 12.09.22 г.
fallback