eBay и американското търговско министерство подписаха споразумение за промотиране на експортния потенциал на компании от САЩ. Съвместните усилия ще бъдат насочени повишаването на информираността за важната роля, която имат малките и средни предприятия за увеличаването на износа на САЩ, поясняват от търговското министерство на страната.
„В глобално-свързаната икономика американските компании трябва да разглеждат целия пазар в стремежа си да развиват своя бизнес и да създават работни места”, отбелязва министърът на търговията на САЩ Пени Прицкер, цитирана от пресслужбата на своето министерство.
95% от световните потребители живеят извън САЩ и фирмите, независимо малки или големи, не могат да си позволят да се ограничават, когато става въпрос за продажби на стоки и услуги, смята още тя.
Споразумението с eBay е част от националният план за увеличение на износа, лансиран от администрацията на президента Барак Обама. Амбициозната цел е продажбата на все повече американски стоки и услуги на международните пазари.
През 2013 година американският износ достигна стойност от 2,3 трилиона долара, а само няколко години по-рано, през 2009 година, стойността му беше около 700 млрд. долара. Малките и средните предприятия играят ключова роля за този ръст, отчитат от търговското министерство на САЩ. Подкрепата се основава и на фактът, че износът нови 11,3 млн. работни места в страната. През 2009 година те са били едва 1,6 млн.
През 2013 година eBay успя да реализира 45 млрд. долара от трансгранична търговия и плащания. Проучване показа, че платформата за онлайн търговия е място за продажба на 97% от американските компании, които изнасят стоката си в чужбина.
Ние сме ангажирани със създаването на възможности за бизнеса – независимо от размера му, да участва на международните пазари, коментира по повод подписаното споразумение изпълнителният директор на eBay Джон Донахю.
„В днешния дигитално обвързан свят, всяка компания може да изнася и да помогне за ръста на американската икономика”, допълни още той.