Експлозивният растеж в продажбите на смартфони в Китай се забави, след като продажбите на модерните мобилни устройства се свиха за пръв път от две години, показват последните данни на IDC, цитирани от Ройтерс.
Доставките на смартфони в Поднебесната империя спаднаха с 4,3% на тримесечна база до 90,8 млн. броя спрямо 94,8 млн., отчетени през третото тримесечие на 2013 г. Спадът е първи от второто тримесечие на 2011 г., поясняват анализаторите на IDC.
“Светът гледаше все повече на Китай като на катализатор за растежа на продажбите на смартфони в световен мащаб, но това е първото забавяне, което виждаме по така звездния път на неговия растеж“, споделя старши анализаторът Мелиса Чау.
„Започнахме да виждаме пазар, който не се стреми да откъсне ниския плод на дървото, каквито са новите потребители на смартфони, а се пренасочва към по-трудоемкия процес по убеждаване на досегашните потребители, че трябва да се снабдят с най-новия модел.“
Сделката на американския технологичен гигант Apple Inc. с най-големия мобилен оператор в Китай China Mobile и бързото навлизане на 4G мобилната мрежа в страната ще стимулира търсенето на смартфони, поддържащи 4G услугата, и ще подкрепи растежа на пазара, смятат от IDC.
Според експертите растежът се измества към другите развиващите се пазари, тъй като конкуренцията на пазара на смартфони в Китай става все по-ожесточена.
Местните производители като Lenovo Group Ltd., който купи Motorola от Google Inc. за 2,9 млрд. долара миналия месец, Huawei Technologies Co., ZTE Corp. и Xiaomi Tech вече се стремят да завоюват нови пазари.
Повече за технологичния сектор вижте в материала на Bloomberg!