fallback

Google харчи повече от конкурентите си в САЩ за придобиването на компании

Гигантът се опитва да разшири дейността си в различни области заради намаляващите приходи от онлайн реклама

16:38 | 19.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Google харчи повече пари от петте си най-големи американски конкуренти взети заедно, за да завзема нови пазари, тъй като растежът в онлайн рекламата се забавя, съобщава Bloomber.

Пример за това е и сделката от тази седмица – Google купи производителя на дигитални термостати Nest Labs за 3,2 млрд. долара. Само през последните две години компанията е похарчила повече от 17 млрд. долара за придобиването на различни технологични компании, занимаващи се със софтуер, хардуер и реклама.

За същия период Apple, Microsoft, Facebook, Amazon и Yahoo са похарчили по-малко от 13 млрд. долара общо за купуването на компании.

Разходите на Google подсказват желанието ѝ да разшири обхвата си и да задълбочи дейността си в области като смартфоните и джаджите.

Компанията все още доминира в света на търсачките – бизнес, който генерира милиарди от реклами всяко тримесечие. Но изглежда компанията търси нови приходи от други източници.

През миналата година ръстът на приходите се забави и се очаква и тази година това да се случи отново, сочат прогнозите на анализаторите. Преходът към мобилни устройства се оказва сериозен проблем за технологичния гигант, тъй като мобилната реклама обикновено струва по-малко. 

Сделката по придобиването на Nest е следващата голяма стъпка за Google, след като през 2013 г. компанията купи създателя на най-бързо тичащия робот в света. Сделката с Boston Dynamics подсказа, че технологичния гигант има все по-голям интерес към роботиката.

Повече за купуването на Nest Lab вижте във видеото на Bulgaria On Air!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:02 | 13.09.22 г.
fallback