fallback

Музикалният стрийминг ще набере сили през 2014 г.

Музикалната индустрия прегърна нов бизнес модел, който може да измести купуването на песни и албуми

13:26 | 28.12.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Броят на музикалните стрийминг услуги се очаква да се взриви през следващата година, тъй като звукозаписните компании бързо прегърнаха идеята да дадат на потребителите възможност за достъп до огромна колекция от песни под наем, вместо да продават отделни албуми или песни.

Десетки компании планират да започнат предлагането на новата услуга съвсем скоро - в началото на 2014 г., съобщава The Wall Street Journal.

В някои отношения новият модел се различава от Spotify AB и нейните конкуренти, които осигуряват неограничен достъп до 20 млн. музикални произведения срещу такса от 10 долара на месец. Различават се и от персонализирани радио услуги като Pandora и iHeartRadio, които позволяват на потребителите да създават "станции", базирани на собствения им вкус.

Бъдещият модел ще е много по-фокусиран върху услуги, базирани на жанровете, което означава и известно стесняване на музикалния каталог.

Нишовата услуга може да струва само 2,99 долара месечно. Някои компании обаче ще предлагат само едноседмични абонаменти или отстъпки от музикални каталози, твърди Франк Джонсън, главен изпълнителен директор на сиатълската компания MediaNet Digital, която ще подпомогне създваването на 50 нови стрийминг услуги на пазара през следващата година.

Целта е да се събере по-широк кръг от потребители, които ползват платени стрийминг услуги. В момента стриймингът остава по-малко популярен от свалянето на музика от онлайн музикални магазини. Около една трета от световните музикални потребители използват някакъв вид стрийминг услуги, но само около 10% плащат за тях, сочи скорошен доклад на Vivendi SA.

През 2012 г. от абонаменти за стрийминг в САЩ са спечелени 571 млн. долара, твърди Асоциацията на звукозаписната индустрия в страната. В това число обаче не влизат интернет услуги като Pandora, които използват друг вид лицензи.

Докато Spotify и Pandora са изградили голяма база от потребители, много от конкурентите им в стрийминга нямат този късмет.

"Процентът на хората, които използват стрийминга е още много малък", твърди Джонсън от MediaNet. Той е позитивно настроен към пазара, тъй като смята, че е нужно дълго време преди той да се пренасити.

Пътят обаче не е толкова лек, а е изпълнен с редица препятствия. Вече се появиха подозрения, че новият бизнес модел може да доведе до спад в дигиталните продажби. Давайки възможност на толкова много компании права за използване на тяхната музика, лейбълите се обзалагат, че абонаментните услуги могат да вдъхнат нови сили на индустрията и да привлекат нови инвестиции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:38 | 14.09.22 г.
fallback