Google отвори първия си център за данни в Азия с идеята той да помогне на компанията да продължи по-нататъшния си растеж в региона, съобщава BBC.
Стъпката е свързана и с растящия брой хора в Азия, ползващи интернет услуги.
От Google обявиха, че центровете за данни в Азия ще помогнат на технологичния гигант да осигури на потребителите от региона бърз и по-надежден достъп до неговите инструменти и услуги. Двата нови центъра се намират в Тайван и Сингапур.
„Между юли и септември тази година повече от 60 млн. души в Азия са използвали мобилен интернет за първи път. Това е колкото две Канади или три Австралии“, коментира Джо Кава, вицепрезидент, отговарящ за центровете за данни в Google.
По думите му този ръст вероятно няма да се забави скоро, тъй като голяма част от хората, които предстои да започнат да ползват интернет, също живеят в Азия.
Бързата скорост, с която онлайн потребителите нарастват, превръща Азия в ключов пазар за интернет компаниите. Китай е най-голямата азиатска икономика и има повече от 500 млн. интернет потребители, което я прави най-големия интернет пазар в света.
Междувременно в Индия, втората най-населена страна в света след Китай, броят на онлайн потребителите се удвои до 200 млн. само за последните две години.
Според Google в САЩ за постигането на подобен растеж са били нужни шест години.
Фирмата обяви, че планира да инвестира 600 млн. долара в дългосрочен план в центрове за данни в Тайван.