fallback

Dropbox се готви за битка с Google и Microsoft

Целта е компанията да достигне пазарна оценка от над 8 млрд. долара

17:43 | 19.11.13 г.

Компанията Dropbox, която предлага услуги за онлайн съхранение на информация, винаги е имала усет за драматичното. През 2012 г. нейният изпълнителен директор и съосновател Дрю Хюстън се превърна в главния герой във видеоклип в YouTube, в който пее „Rocket Man” с халба бира в ръка.

Офисите на компанията в Сан Франциско, които разполагат с висящи от тавана люлки, пълен бар и звукозаписно студио, са сред най-изисканите. Но Dropbox не привлече вниманието само с това, а преди всичко с факта, че събра 257 млн. долара в рамките на пет години.

Междувременно плановете на компанията са да спечели още повече. Стремежът й е да набере още 250 млн. долара през следващите няколко седмици, твърдят двама души, запознати с плановете на компанията, но пожелали анонимност, съобщава Business Week.

Целта е компанията да достигне пазарна оценка от над 8 млрд. долара. Сред последните инвеститори в Dropbox са Sequola Capital, Accel Partners, Y Combinator и дори Боно и Едж от U2.

„Това, което можем да кажем, е че със своите над 200 млн. потребители Dropbox продължава напред и то със силна инерция“, отбелязва Ана Андреску, говорител на компанията.

Наскоро самият Хюстън се похвали, че фирмата все още харчи парите, които е взела по време на последния цикъл на финансиране. Идеята е тези вливания на пари да се използват, за да се финансират новите амбициозни идеи на компанията.

Тя стартира като потребителска игра, но в последствие разширява дейността си с бизнес за синхронизиране на файлове и съхранение на информация. По-рано този месец Dropbox пусна нови услуги, насочени към компаниите. Нововъведенията позволяват на IT администраторите да имат едно място, от което да управляват сигурността.

Корпоративната дейност на Dropbox предполага и специален екип за продажби и нови технологии. Това означава, че компанията ще трябва да похарчи доста, за да се сдобие с хора, занимаващи се с продажби, както и такива, които да работят усилено по инженерната част. Освен това Dropbox ще трябва да се справя с конкуренти като Microsoft, Google и Amazon.com, както и от стартиращи компании като Box, които усъвършенстват корпоративните технологии в продължение на години.

Box е спечелила 312 млн. долара до момента, а десетки други услуги за споделяне на файлове и съвместна работа са събрали милиарди долари. Но има малко доказателства към момента, че някоя от тях има капацитета да надвие конкуренти като Microsoft и Google.

От всички стартиращи фирми Dropbox сякаш се радва на най-стремглав растеж. Тя събра 200 млн. потребители, което е 10 пъти повече от тези, които имаше в края на 2010 г. Приходите й нараснаха около 20 пъти от 2010 г. насам. Последната оценка на стойността й вероятно ще привлече вниманието на Силициевата долина, което официално означава, че компанията ще достигне изключително висок статус на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:12 | 07.09.22 г.
fallback