По-рано този месец станахме свидетели на най-голямата поръчка в корпоративната историята на BlackBerry – 1 млн. броя от новия смартфон BlackBerry Z10. Компанията-купувач обаче остана анонимна.
Толкова голяма поръчка за нов смартфон с операционна система, която не е доказала качествата си, е малко вероятно да бъде направена от мобилен оператор. Ето защо не е учудващо, че мистериозният купувач се оказа един от големите дистрибутори на електроника и партньор на Verizon - Brightstar, пише обикновенно добре информираният блог AllThingsD.
Информацията идва от компанията за пазарни изследвания Detwiler Fenton и е потвърдена от източници, запознати със сделката.
„Преди няколко години Nokia, RIM и Samsung генерираха над 80% от приходите на Brightstar, като вероятно половината са се падали именно на RIM“, коментира Брайън Блеър, анализатор на Wedge Partners. „Ето защо това не е изненада“.
Brightstar работи с Verizon и според някои анализатори едномилионната поръчка вероятно е опит на американския мобилен оператор да прехвърли част от риска, свързан с новия продукт на BlackBerry, върху трета страна.
Като се има предвид неособено убедителната премиера на BlackBerry Z10 с AT&T и Best Buy миналата седмица, тази стратегия може да се окаже благоразумна, коментира Марк Гербер, изпълнителен директор на Detwiler Fenton.
BlackBerry ще представи резултатите си преди отварянето на пазара в четвъртък - денят на премиерата на BlackBerry Z10 с Verizon.
Залагайки всичко на една карта в желанието си да се върне към печалба, през тази година компанията представи новата си серия смартфони под нейната операционна система BlackBerry 10. Версията с чувствителен на допир екран Z10 вече се продава в над 20 държави, докато моделът Q10 с клавиатура се очаква да бъде представен през април.
Преди две седмици главният изпълнителен директор на BlackBerry Торстен Хайнс заяви, че компанията е силно насърчена от инерцията, която набира Z10. По думите му продажбите на устройството, позиционирано в горния пазарен сегмент, са надхвърлили очакванията на компанията на развиващи се пазари като Индия, където по-евтините мобилни телефони са особено популярни.