fallback

Обществените медии искат до 2 800 лв. на минута за предизборен рекламен клип

Партии, коалиции и инициативни комитети ще плащат за рекламните си клипове по БНТ и БНР между 330 лв. и 2 800 лв. в зависимост от часовия пояс

12:21 | 26.03.13 г. 5

Партиите, коалициите от партии и инициативните комитети ще плащат за рекламните си предизборни клипове по БНТ и БНР между 330 лв. и 2 255 лв. в зависимост от часовия пояс през делничните дни, а през почивните между 330 лв. и 2 800 лв. Подробна таблица с тарифата за предизборните клипове бе обнародвана днес (26 март) в Държавен вестник.

Според тарифата встъпителните и заключителните клипове са по 1 400 лв. на минута. Хрониките, в чиято цена са включени и разходите за изработка на репортажа, ще струват 920 лв. и 1 150 лв. на минута в зависимост от това дали се излъчват в делничен или почивен ден, а цената за минута диспут, излъчен по БНТ, ще струва съответно 180 лв. и 200 лв.

По-ниски са цените, одобрени с тарифата, за излъчване по БНТ 2 и БНТ Свят.

Излъчването на клип до 30 секунди в радиопредаванията на програма „Хоризонт” на БНР ще струва 150 лв. и 190 лв. според часовия пояс, хрониката е 300 лв. на минута, а диспутът – 70 лв. на минута. За програма „Христо Ботев” и за регионалните радиостанции на БНР тарифите са по-ниски.

Припомняме, че тарифата за рекламните предизборни клипове бе определена от служебното правителство преди броени дни.

"Шокирана съм от първото решение на служебното правителство, което всъщност е вторият кабинет на ГЕРБ, да увеличи двойно тарифите за отразяване на предизборната кампания от обществените медии БНР и БНТ”, коментира тогава пред журналисти лидерът на “Движение България на гражданите” Меглена Кунева.

По нейни думи таксите за клиповете са прекалено високи и малките организации и партии няма да могат да си позволят да платат тези суми, които според официалната тарифа достигат до 2 800 лв. на минута за някои часове от денонощието.

“Не може да се говори как трябва да се чуе гласът на хората, на новите партии, които биха могли да отразят гражданските протести и в същото време да не им се оставя шанс. Това е арогантно поведение”, категорична бе тя.

За сравнение

Ако сравним сегашните цени с тези от президентските избори през 2011 г., таксата за встъпителните и заключителните клипове се е повишила от 1 200 на 1 400 лв. Най-голямо е увеличението на цената за минута хроника и диспут.

Ако през 2011 г. така наречената "хроника" е струвала 120 лв., през 2013 г. тя вече ще е 300 лв. за минута. Диспутът ще е между 180 и 200 лв, отново спрямо деня и часовия пояс. Все пак в сравнение с тези данни цените за предизборна реклама в частните телевизии са в пъти по-високи, защото са съобразени с официалните рекламни тарифи на медиите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:15 | 13.09.22 г.
fallback