Компанията за пазарни анализи IDC коригира надолу прогнозата си за световния пазар на компютри. Компанията очаква продажбите през първото тримесечие да са с около 2% по-ниски спрямо първоначалната й прогноза заради по-слабите данни за продажбите в Китай през февруари.
До този момент IDC очакваше спад в продажбите на компютри в глобален мащаб от 7,7 на сто спрямо предходната година, пояснява Лорън Ловерде, програмен вицепрезидент, отговарящ за Worldwide PC Tracker на IDC. „Данните за февруари обаче ни карат да предполагаме, че спадът през първото тримесечие ще е близко до двуцифрените стойности“.
През второто тримесечие пазарът ще се свие в средния едноцифров диапазон, допълни Ловерде. Ако изобщо може да се очаква подобрение, то това ще е през втората половина на годината. "За да се постигне ръст през второто полугодие, се нуждем от някои вълнуващи нови дизайни на персонални компютри и по-конкурентни цени в сравнение с таблети и други продукти", коментира Ловерде.
Китай през 2012 г. е бил отговорен според IDC за 21% от продажбите на компютри и е най-големият пазар в света. През първото тримесечие китайската Нова година, намаляването на държавните разходи и мерките за борба с корупцията в страната са допринесли за спада на търсенето.
През март се очакват по-добри данни, но те няма да са в състояние да компенсират слабите продажби от февруари, коментират от IDC.
В началото на месеца IDC понижи прогнозите си за 2013 г. Сега очакванията са продажбите да претърпят спад от 1,3%. Преди това се очакваше ръст от 2,8%.
През 2012 г. пазарът на персонални компютри се сви с 3,7 на сто. За четвъртото тримесечие на 2012 г. анализаторите отчетоха спад от 8,3 на сто - най-големият срив в коледно тримесечие.
Таблетите обаче остават обещаващ пазар. Според IDC през тази година ще бъдат пласирани 190,9 млн. бройки от тези устройства. През декември IDC очакваше да бъдат продадени само 172,4 млн. броя.
Според IDC обаче таблетите все още не са пълноправен конкурент на персоналните компютри. Потребителите ги предпочитат по-скоро заради мобилността и атрактивността им, допълват от компанията.