Angry Birds вече не са само игра. През тази седмица продуцентът им - Rovio Entertainment Ltd., ще представи за първи път анимационен сериал с обичаните птици, който ще се разпространява чрез мобилни устройства, телевизионни канали и интернет. Според наблюдатели това е ясен сигнал, че популярният разработчик на игри вижда бъдещето си като компания от развлекателния сектор, пише The Wall Street Journal.
За да излъчва поредицата за приключенията на летящите прасета и птици, Rovio се съюзява с Comcast. Заедно те ще стартират канала "Angry Birds Toons", който в САЩ ще бъде на разположение чрез Xfinity, канала за видео при поискване на Comcast, както и чрез сайта им и чрез телевизия на мобилните телефони. От следващата събота Rovio ще пуска всяка седмица по една нова серия. Разпространението чрез мобилни канали и видео по поръчка започва утре. Извън САЩ анимационните филми Angry Birds ще бъдат показани по телевизията в дванадесет страни.
Анимационните серии са началото на едно амбициозно, но и рисковано навлизане в бизнеса с видео забавление. Финландската компания успя с мобилната си игра да създаде голяма и нарастваща бизнес опора - важен стълб за своята стратегия за забавление. През 2011 г. Rovio постигна оборот от 106 млн. долара, за които лицензирането на бизнеси и продажбата на различни брандирани аксесоари са допринесли с около 30%. За изминалата година Rovio не публикува никакви данни, но броят на служителите в компанията се е удвоил до около 500.
С експанзията в телевизията и филмовата индустрия обаче Rovio среща конкуренцията на много по-големи фирми с повече опит. "Ще има още повече марки на тези мобилни платформи", казва Андрю Сталбоу, мениджър по стратегическите партньорства на Rovio. "Не е лесно. Феновете са много придирчиви“. Според Сталбоу Rovio ще инвестира сериозно във видео бизнеса си и е уверен, че в крайна сметка това ще е печеливша стратегия.
Rovio работи и със Samsung Electronics над приложение за „умните“ телевизори на корейския концерн. Финландската компания сключи договор с корейците в началото на 2012 г. и се задължи да включи в портфолиото си и приложение, специално разработено за „интернет телевизорите“ на Samsung. Освен това се очаква да има и друг канал с доставчика на стрийминг медия Roku.
Освен това Rovio преправи и популярните си приложения, за да създаде нов видеоканал, на който ще бъдат представени 52-те серии на анимационния сериал. Ако феновете изтеглят последната актуализация на Angry Birds, от неделя на началната страница ще има бутон за новия канал. Всяка седмица ще има нов епизод, който ще бъде наличен при повикване.
Анимационният сериал ще бъде само първата голяма ракета-носител в развлекателния бизнес. През последните две години Rovio придоби дизайнер за игри и анимационно студио. Оттогава Rovio утрои броя на служителите в областта на анимацията до около 75 служители.
Компанията замисля да пусне и дълъг кинофилм, който ще се появи на белия екран през лятото на 2016 г. Продуценти са Джон Коен и Дейвид Майсъл, бивш президент в Walt Disney Marvel Studios и продуцент на „Железния човек“.