fallback

Facebook пуска нов дизайн

Основни промени във вселената Facebook - емисията новини, лицето на мрежата, е напълно обновена

11:37 | 08.03.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата в света социална мрежа Facebook обнови дизайна на новинарския поток, като добави по-големи снимки и възможност за филтриране на информацията в новинарския поток по видове публикации – снимки, музика, публикувани статуси. Според социалната мрежа това ще подобри ползваемостта и ще улесни ползването от страна на потребителите със забързан начин на живот. Промяната бе представена часове, след като Google презентира актуализация на дизайна на своята социална мрежа - Google+. 

„Ние ще предоставим на всеки най-добрия персонализиран вестник на света“, обяви основателят и главен изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбъг при представянето на обновяването в четвъртък. Така нареченият Newsfeed (новинарски поток) с новости от приятели и абонирани източници е централното място на услугата за над 1 млрд. потребители на Facebook, предава ZDNet.

Новият дизайн наподобява силно актуалните приложения за смартфони и таблети, в бъдеще Facebook трябва да изглежда еднакво на всички възможни устройства. Потребителите ще получат възможност да филтрират лесно информацията. Така например с малко кликове могат да се показват новините от всички познати, или тези на близките приятели, или само актуалните снимки, или само новини по определени теми – например спорт, музика, кино.

Потокът с новини ще се концентира изключително по интересите на всеки потребител и неговите приятели, казва главната дизайнерка Джули Жу. В музикално отношение  например ще има информация за любимите музиканти на даден потребител, както и за любимите групи на приятелите му. „Ние сме контейнер за съдържанието на потребителите“, казва софтуерният разработчик Крис Струхър. Затова Facebook трябва да се погрижи за това, абонатите да получат по-голяма наслада и полза от това.

Още през януари Зукърбърг обяви, че новинарският поток трябва да се концентира по-силно върху снимки, видео и важна реклама. В това отношение Facebook се опитва да реши сложно уравнение – компанията печели парите си от реклама, но не може да си позволи да ядоса потребителите с прекалено натрапчиви съобщения. Причина за преструктурирането не на последно място е и миграцията на потребители на Facebook към смартфони и таблети.

Сред новите функции е и секцията “Следвани”, предназначена за по-деловите потребители, които се интересуват основно от съдържанието на фен страниците, които следват, новинарско съдържание и нови публикации на известни личности.

Новата визия ще се налага постепенно в света. Акцията на Facebook, която в последно време попадна под натиск заради притесненията от по-ниски рекламни приходи, приключи сесията си след презентацията с ръст от 4% до 28,58 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:18 | 11.09.22 г.
fallback