Второто поколение на iPad Mini ще се погрижи за допълнително падане на цените на таблетите, пише Марк Московиц, анализатор на J.P. Morgan. На база това специалистът вдигна прогнозата си за ръст на продажбите в сектора през 2013 г. до 65%.
До този момент анализаторът предвиждаше увеличението да е в размер на 53,5%. Ръстът в приходите Московиц вече оценява на 33,2% вместо досегашните 32,5%. Най-много от този тренд според него ще спечели Apple, защото до този момент нито един производител не е успял да представи толкова „убедително“ предложение, каквото е iPad. Точно това била причината, заради която конкуренцията се опитва да се окопити с по-ниски цени.
„Ние вярваме, че 2013 г. ще бъде много важна година за изоставащите, защото iPad Mini - особено след началото на предлагането на второто поколение, ще принуди конкуренцията да предлага още по-ниски цени", казва анализаторът. „Очакваме тази година ценови предложения под 199 долара, но сме скептични, че предложените функции ще направят възможна устойчива верига за доставки".
Наплив на други доставчици също може да увеличи ценовия натиск. J.P. Morgan очаква двуцифрен спад в средните цени през 2013 г. и 2014 г. Приходи и печалби обаче ще спадат масивно - за 2014 г. анализаторът очаква едва 31,7% ръст по броя на единиците и 14,5% ръст на приходите от продажби.
Освен Apple сред важните играчи на пазара ще са Samsung, както и Google със своята марка Nexus. „Смятаме, че въз основа на ценовото си предимство Google ще продаде повече екземпляра от своя по-евтин Nexus 7 (за разлика от Nexus 10) спрямо iPad Mini. Също така сме на мнение, че устройствата от поредицата Nexus засега са по-успешни от новите модели на поредицата на Amazon - Kindle Fire”.
Московиц се изказва доста скептично за Windows 8 и RT. Поне засега таблетът Surface не е намерил достатъчно купувачи, за да остави някаква следа на пазара. През последното тримесечие според анализатора са продадени едва 600 000 екземпляра от таблета на Microsoft.