fallback

iWatch може да е много по-печеливш от всеки телевизор

Целта е продуктът да излезе на пазара още преди края на тази година, твърди Bloomberg

17:30 | 05.03.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Докато Тим Кук все по-рядко подсказва, че Apple Inc. заляга над разработването на телевизор, който да доведе компанията до следващата ера на растеж, подобно на часовник устройство на компанията, което все още е в развитие, може да се окаже по-печеливш бизнес, пише в свой анализ Bloomberg.

По-рано през годината агенцията вече съобщи, че компанията работи по иновативната технология, а сега същият източник твърди, че iWatch трябва да бъде на пазара преди края на 2013-а година.

Глобалната индустрия на часовниците ще генерира за 2013 г. общи продажби за над 60 млрд. долара, се казва в анализ на Оливър Чен от Citigroup Inc. И докато обемът е доста по-малък, отколкото продажбите на телевизори, все пак средният марж на печалбата при часовниците е цели 60% - с четири пъти над маржа за телевизорите, казва Ананд Сринивасан, анализатор в Bloomberg Industries.

"Това може да бъде възможност на стойност 6 млрд. долара за Apple, с много възможности за допълнителен ръст, ако създават нещо съвсем ново, както направиха с Ipod - нещо, което потребителите дори не знаят, че е необходимо", казва още Чен.

До момента Apple е подал документи за поне 79 патента, свързани с думата wrist (китка), а целта е умният часовник да излезе на пазара още тази година, твърди още източник на Bloomberg.

Според различни спекулации новото устройство ще има екстри като опция за виждане на името и приемане на входящо обаждане, ориентация по картата, както и педометър за отброяване на крачките и сензори за следене на сърдечния пулс.

Идеята като цяло не е нова – подобни джаджи се появяват през няколко години, особено в комикси и шпионски истории. IT гигантът Microsoft представи през 2003 г. на търговското изложение за потребителска електроника в Лас Вегас нова технология за компютърни часовници, които по-късно бяха заемствани от производителите на часовници, но с малък успех.

Сега темата отново е на мода в технологичните компании. Те се опитват да се преместят в нови области на растеж, тъй като пазарът за смартфони в страни като САЩ вече достига точката на насищане. Традиционните компютърни и комуникационни технологии стават все по-важни. Сензорите, които едновременно обработват различна информация, се използват все по-често, заради което и компаниите се опитват да използват компютърните технологии по-широко и да ги вграждат в нови устройства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:13 | 08.09.22 г.
fallback