Нов удар за изпадналия в криза канадски производител на смартфони Blackberry. Американският интернет пионер Yahoo вкара в нов списък за закривани дейности поредните услуги и приложения, за да се концентрира по-добре върху силните си страни. Компанията вече няма да поддържа приложения за платформата Blackberry, аватари и т. нар. Message Boards също отпадат, обяви мениджърът на концерна Джей Роситър в постинг в корпоративния блог. Засегната ще бъде и представената през ноември 2010 г. услуга Yahoo Clue, която представя детайлизирано трендовете в търсенето.
Приложението на Yahoo за Blackberry може да бъде изтеглено само до края на март. След тази дата то ще може да бъде ползвано, но няма да бъде поддържано от Yahoo. Avatar – една услуга, с която потребителите могат да създават аватари, също ще отпадне от 1-и април. Който иска да запази генерирания си онлайн портрет, може да свали профила си чрез редица формати.
Засегнати са и Yahoo Clues, която е все още в бета версия, Yahoo App Search, Yahoo Sports IQ и Yahoo Message Boards, които ще бъдат преустановени от 1-и април. В замяна на Message Boards Роситър препоръча Yahoo Answers, където също могат да се задават въпроси. И в Yahoo News имало възможност за водене на дискусии, добави мениджърът.
Последната точка в списъка с прекратяващи продукти е Yahoo Updates API. Тя ще бъде закрита от 16-и април.
От около седем месеца насам главният изпълнителен директор на компанията Мариса Майер се опитва да насочи концерна към ръст, като се концентрира над мобилната област и персонализацията, но също така и чрез отпадане на по-малко популярни услуги. През януари в интервю за Bloomberg тя подчерта, че бизнес моделът ще бъде ориентиран към „задоволяване на ежедневните навици“ на потребителите – термин, който се използва сега и от Роситър, пише News.com.
Сред "ежедневните навици" на 700 милиона потребители на Yahoo очевидно се включват посещението на основния сайт, Flickr и електронна поща, като и трите бяха актуализирани наскоро. По този повод Майер заяви: "Най-хубавото на Yahoo е, че ние имаме съдържание, което хората искат да имат на своите смартфони – това са ежедневните им навици. И аз мисля, че ако обслужваме тези навици и осигуряваме добавена стойност, има шанс да развием голям бизнес от това".