fallback

Safari продължава да губи пазарен дял в мобилния интернет

При настолните машини Firefox продължава да отстоява втората си позиция пред Google Chrome

12:46 | 04.03.13 г.
Автор - снимка
Създател

През февруари мобилният браузър Safari на калифорнийския технологичен концерн Apple губи пазарен дял за сметка на конкурентите си. Според Net Applications през миналия месец 55,4% от общия интернет трафик се пада на браузъра с iOS. Спрямо януари той губи 5,6 процентни пункта. През юли 2012 делът му бе дори 66 на сто, пише News.com.

Безименният браузър на Android пък повишава дела си през февруари до 22,8 на сто, което съответства на ръст от 1,3 пункта спрямо предишния месец. През октомври и ноември 2012 г. обаче той имаше дял от 26 на сто.

През втория месец на годината Opera Mini отчита доста по-ясен ръст. Той повишава дела си спрямо януари с почти 3 пункта до 12,72 на сто. За сметка на това Chrome е почти с непроменена позиция - 2,02 на сто. Този тренд обаче означава възможност за бъдещ ръст, смятат експерти. 

 

И мобилната версия на Internet Explorer на Microsoft отчита постоянен ръст. През февруари тя достига 1,58 на сто - с 0,24 пункта над равнището от януари. Спрямо предходната година мобилният Internet Explorer се подобрява с над един процентен пункт. 

В близко бъдеще се очаква, че Safari ще загуби доминиращата си роля в мобилната област.

По отношение на браузърите за настолни машини с дял от 5,42 на сто за февруари (ръст от 0,2%) Safari играе маловажна роля. Лидер е Internet Explorer с дял от 55,82 на сто (ръст от 0,7 пункта). Firefox защити и през февруари с 20,12 на сто (ръст от 0,2 пункта) своята втора позиция пред Google Chrome, който има 16,27 на сто (спад от 1,2 пункта).

Данните на Net Applications се базират на мрежа от над 40 000 сайта, които компанията наблюдава непрекъснато. Всеки месец тя наблюдава над 160 000 уникални посетители. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:07 | 12.09.22 г.
fallback