fallback

Facebook потвърди сделката за Atlas

Социалната мрежа ще придобие рекламната технология на Microsoft

08:47 | 01.03.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

След седмици на слухове най-голямата социална мрежа в света Facebook потвърди, че купува Atlas Advertiser Suite away от софтуерния концерн Microsoft. „Не купуваме Atlas, за да създадем рекламна мрежа, а да помогнем на рекламодателите да придобият пълен поглед и да разберат за какво харчат парите си“, поясни мрежата.

Първи за дискусиите между двете компании писа Business Insider през декември. AdAge също разследва възможната сделка с детайли, сред които фактът, че Microsoft търси агресивно купувач у цената ще е под 100 млн. долара. Microsoft придоби Atlas в рамките на сделката за 6,2 млрд. долара за aQuantive, която е собственик и на Avenue A / Razorfish и DRIVE Performance Solutions.

Atlas е технология, позволяваща показването на реклами на трети сайтове.  Atlas Solutions ще увеличи възможностите на Facebook за предоставянето на реклами и ще се противопостави на мрежата DoubleClick на Google. Най-голямата социална мрежа има над 1 млрд. потребители, но изпитва затруднения да монетизира тази голяма потребителска маса. Компанията прави агресивни опити да засили рекламния си модел, особено в областта на мобилните устройства. В момента сайтът генерира около 86% от своите приходи от реклама, която показва на сайта си.

Сделката ще позволи на социалната мрежа да отправи предизвикателство към рекламната мрежа DoubleClick на Google Inc.

Сега сделката е потвърдена официално потвърдено, но няма информация за цената. Според Tech Crunch Facebook ще плати между 50 и 100 млн. долара. Сделката ще остави топли отношенията между Microsoft и Facebook, след като търсачката Bing захранва търсенията в социалната мрежа от години. 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:58 | 13.09.22 г.
fallback