fallback

Приходите на Globul със спад от 12,9%, печалбата се свива с 27,2%

Средният приход от един потребител пада с около 25% до 11,15 лв., а месечното потребление расте до 156 минути

11:58 | 28.02.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Общите приходи на втория български мобилен оператор Globul за четвъртото тримесечие на годината отбелязват спад от 12,9% в сравнение със същия период на миналата година.

Причината за това операторът, който е собственост на гръцката OTE Group, вижда преди всичко в „рязкото намаление на цените за терминиране, наложено от регулатора“, както и в промените в счетоводната политика на компанията, въведени през септември 2012 г. с цел хармонизация с практиките в ОТЕ Group.

Независимо от множеството инициативи за намаляване на разходите, печалбата на Globul преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за четвъртото тримесечие на 2012 г. намалява с 27,2% в сравнение със същия период на 2011 г., докато показателят за печалба преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи на компанията спада с 6 процентни пункта спрямо същия период на миналата година.

И през последните три месеца на изминалата фискална година свиването в потребителското търсене, породено най-вече от намаляващите доходи на населението, продължи да оказва влияние върху телекомуникационния пазар в България. Силната конкуренция в сектора продължи да води до намаляващи цени на дребно, най-вече в корпоративния сегмент. Към края на 2012 г. българският пазар е близо до точката на насищане с проникване на мобилните услуги от над 150%, поясняват още от мобилната компания. Все пак има и положителни новини – броят на клиентите на абонаментните програми продължава да се увеличава и достига 2,8 милиона, като в края на 2012 г. е с 8% повече в сравнение със същия период на предишната година. Така около 62% от всички клиенти на оператора са на договор. Броят на потребителите на предплатените услуги на компанията също нарасна през последното тримесечие на годината с 2,8% на годишна база. 

Средното месечно потребление на един потребител за периода продължава да расте и достига 156 минути, или с 2,5% повече от четвъртото тримесечие на 2011 г., докато средният приход от един потребител пада с около 25% до 11,15 лв.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:10 | 06.09.22 г.
fallback