Перспективите за свиващ се бизнес събориха акциите на Groupon. В следборсовата търговия в сряда книжата на портала за групови сделки загуби почти една четвърт от стойността си, след като компанията съобщи, че през текущото тримесечие продажбите може да отчетат спад, предаде Bloomberg.
В миналото Groupon се разрастваше доста бързо. Но скоковете постепенно ставаха все по-малки. През последното тримесечие продажбите са се увеличили с 30% в сравнение със същия период на миналата година до 638 млн. долара (487 млн. евро). В същото време загубата се увеличава поради по-високите разходи с 24% до 81,8 млн. долара. Година по-рано загубата бе в размер на 65,4 млн. долара.
За първото тримесечие на годината ръководството около основателя на сайта Андрю Мейсън очаква продажбите да са в размер на 560-610 млн. долара. Това би било ръст от 0% до 9% в сравнение със същия период на миналата година. Запитани от анализатори на Bloomberg анализатори очакваха приходи от 648 милиона долара. И това не е всичко - Groupon очаква намаление и на оперативния резултат – от загуба от 10 млн. долара до печалба в същия размер. Прогнозата може да се смята за относително сигурна, след като голяма част от тримесечието вече отмина.
От силно аплодираното IPO през ноември 2011 г. акциите на интернет компанията са се обезценили общо със 75%, припомня Wall Street Journal. След края на вчерашната борсова сесия в САЩ книжата на компанията се срутиха с 25% до 4,43 долара за брой. Докато други интернет компании, включително социалната мрежа за професионални контакти LinkedIn, са успешни на фондовата борса, при бизнес модела на Groupon това очевидно не е така.От началото на 2012 г. американската компания не успява да отчете печалба и изпитва трудности в насърчаването на приходите си.
В опит да насърчи продажбите през ноември компанията назначи нов оперативен директор. От Кал Раман, бивш мениджър на EBay Inc., се очаква да насърчи растежа в задграничните операции на интернет компанията за групово пазаруване. Заради познанията му за глобалните продажби и операции от Раман се очаква да помогне на компанията да расте на пазарите извън САЩ, където продажбите са намалели в последното тримесечие, коментира Самеет Синха, анализатор в B. Riley & Co. в Сан Франциско.
Марго Георгиадис за последно бе главен оперативен директор, преди да си тръгне от компанията през септември 2011 г., за да се присъедини към бившия си работодател Google Inc. по-малко от година, след като го бе напуснала.
Раман става третият главен оперативен директор на Groupon за последните две години, наследявайки поста от Георгиадис, която пък преди това замести Роб Соломон, бивш мениджър на Yahoo! Inc.