Интернет става все по-важен като рекламна платформа. През миналата година компаниите в Германия са инвестирали 6,47 млрд. евро за реклама в мрежата, както става ясно от изследване на Федералната асоциация на дигиталната индустрия (BVDW) Това е увеличение от 13% в сравнение с 2011 г. За текущата година BVDW очаква растеж от единадесет процента до 7,18 милиарда евро. При изчисляването на тези стойности не са взети под внимание обичайните за бранша отстъпки, пояснява DPA.
Така по данни на BVDW онлайн рекламата вече представлява една пета от общия пазар (21,8%). Най-важна рекламна медия обаче си остава телевизията с пазарен дял от 38,2%. Вестниците и списанията събират заедно 30,4%. Прогнозата се основава на оценките на най-големите 19 маркетинг компании в Германия, които покриват около 75 на сто от пазара.
"Продължаващата цифровизация на медийния пейзаж през 2012 г. се отрази в ново увеличаване на приходите от онлайн реклама", казва Пол Мудтер, който оглавява отдела Interactive в маркетинговата агенция IP Germany. Желанието на компаниите за инвестиции в онлайн рекламата дори е надминало прогнозата на специалистите.
3,78 млрд. евро се падат на традиционната онлайн реклама, което представлява увеличение от 15%. Към нея спада рекламно пространство като рекламни банери, видео реклами и спонсорирани подстраници, така наречените микро-сайтове. На маркетирането при резултати от търсенето се падат 2,28 млрд. евро (ръст от 10%), от което се е възползвал най-вече Google. Партньорски мрежи, които пускат реклами на много сайтове, са прибрали брутните 411 милиона евро (ръст от 10%). Развитието на мобилната реклама, тоест - на смартфони и таблети, ще бъде оценено отделно от BVDW.