Американският технологичен концерн Google е притеснен от нарастващата пазарна мощ на Samsung Electronics по отношение на мобилните устройства с Android, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на запознати със случващото се. Южнкорейският концерн за потребителска електроника в момента доставя около 40% от устройствата, работещи с операционната система Android на Google и затова изисква по-висок процент от приходите от реклама от търсачката. Сега Google плаща на Samsung малко над десет процента от приходите от реклама, които могат да бъдат постигнати чрез мобилни приложения и търсене чрез Google Maps и Youtube в устройствата на Samsung. Корейците обаче са сигнализирали, че биха желали по-висока квота.
По време на Mobile World Congress в Барселона Google се среща усилено и с други производители на устройства с Android като HTC и Hewlett-Packard, за да подсили позицията им спрямо Samsung. След няколко месеца HP ще представи 7-инчов таблет, който ще бъде задвижван именно от Android.
Представители на Google и Samsung не са пожелали да коментират информацията на Wall Street Journal. В Google обаче вътрешнофирмено са били обсъждани опасенията към Samsung, пише вестникът.
Според материала директорът за Android Анди Рубин е заявил, че придобиването на Motorola Mobility е един вид застраховка срещу производители като Samsung, които са твърде силни в екосистемата на Android. Рубин е похвалил успеха на Samsung и е заявил, че и двете компании ще печелят от това, но същевременно е изразил и опасенията си от този квази монопол.
През есента на 2012 г. Google обяви, че през 2012 г. чрез мобилни устройства ще генерира приходи от реклама от осем милиарда долара.
През 2012 г. Samsung продаде 215,8 млн. смартфона, почти всички с операционна система Android, и по този начин според IDC има пазарен дял от 39,6 на сто – пазарен лидер. Apple, със 136,8 млн. броя iPhone държи 25,1 на сто от глобалния пазар на смартфони. Година по-рано Samsung и Apple имаха равни позиции с по 19 на сто.