fallback

Yahoo не е доволна от партньорството си с Microsoft

„Сътрудничеството не доведе до очакваните приходи, нито до очаквания пазарен дял“, казва Мариса Майер

18:00 | 13.02.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Главният изпълнителен директор на Yahoo Inc Мариса Майер очевидно не е доволна от сключеното две години преди назначаването ѝ в компанията партньорство за онлайн търсенето със софтуерния концерн Microsoft. „Сътрудничеството не доведе до очакваните приходи, нито до очаквания пазарен дял“, казва Майер по време на участието си в организирания от Goldman Sachs форум Technology and Internet Conference в Сан Франциско.

„Една от целите на алианса бе ние заедно да растем, вместо да разделим по друг начин вече наличния пазарен дял“, казва Майер, цитирана от Ройтерс. "Най-големият ни бизнес проблем в момента са импресиите. Ако имаме повече импресии, ние можем да растем по-бързо".

През декември 2009 г. Microsoft и Yahoo сключиха сензационно споразумение за търсене с десетгодишен срок, който влезе в сила през следващата година. Yahoo приключи дейността си като доставчик на търсачка и вместо това заложи на търсачката Bing на Microsoft. Тя също така започна да продава реклами за сайтовете на Microsoft. По онова време Yahoo заяви,  че ако споразумението се развива според плановете, компанията очаква допълнителни приходи в размер на около 500 млн. долара и икономии от около 200 милиона долара на година. Според договорa Yahoo получава 88% от рекламите приходи, като останалата част e за Microsoft. Базираната в Редмънд компания получава и добавена стойност под формата на допълнителна потребителска база за Bing и експозиция на рекламите й.

През последната финансова година за първи път от 2008 г. Yahoo отново отчете ръст на приходите, въпреки че става въпрос за малък плюс от 2 на сто на годишна база.

„Трябва да подобрим монетаризацията си, защото конкурентите ни вече ни показаха как това става възможно“, заяви още Майер.

Шефът на Yahoo все отношение и по мобилната стратегия на компанията. Концернът иска да натрупа точки чрез увеличаване на персонализацията както на пазара на мобилни устройства, така и на този на настолни машини. Обявената днес сделка за Alike е стъпка в тази посока. „Ядрото на бизнеса на Yahoo е персонализирането на съдържанието", каза още Майер. Задача на компанията е в рамките на това съдържание да вкара подходящата реклама.

Същевременно мобилните предложения трябвало да бъдат по-управляеми, поясни Майер. Портфолиото било "неясно" и обхваща 60-75 мобилни приложения. А от някои от тях "просто няма смисъл". Целта пред компанията е да намали диапазона до 12-15 приложения. Във вчерашната сесия на борсата в Ню Йорк акциите на Yahoo поскъпнаха с 31 цента до 21,21 долара за брой. Книжата на Yahoo поскъпнаха с 30 на сто, откакто Майер пое компанията през юли, достигайки най-високото си равнище от 2008 г. насам.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:31 | 13.09.22 г.
fallback