fallback

От март започва реклама на България като инвестиционна дестинация

Масираната рекламна кампания в западни медии ще акцентира върху предимствата на конкретни индустрии

10:33 | 13.02.13 г. 6

От март започва масирана рекламна кампания в западни медии на България като добро място за инвестиции. Вече са купени рекламни места в медии като The Economist,  Financial Times, BusinessWeek, The Wall Street Journal, както и на интернет-страниците им и в две телевизии. Рекламирането ще е за три месеца. Това съобщи изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Борислав Стефанов, цитиран от БТА.

Той посочи, че  печатните реклами ще бъдат посветени на предимствата на страната ни като инвестиционна дестинация или на определени индустрии - машиностроене, електроника и електротехника, хранителна индустрия, аутсорсинг.

Рекламите ще имат единна визия, състояща се от ключов факт и поддържащи графични послания. Предвижда се да бъдат одобрени от близо 100 души - икономисти, бизнесмени, специалисти в рекламата и маркетинга.

Няма да има снимки на места или хора, няма да се споменават и фирми, освен ако не правят в България нещо много специфично за конкретната индустрия, каза Борислав Стефанов.

Успоредно с имиджовата реклама със средства по оперативната програма "Конкурентоспособност" през февруари Българската агенция за инвестиции, съвместно с Financial Times, ще организира поредица от инвестиционни форуми - кръгли маси в Чикаго (19 февруари), Ню Йорк (20 февруари) и Сан Хосе (26 февруари), и международна конференция в Ню Йорк (21 февруари), показва справка от агенцията.

През март агенцията в партньорство с Financial Times планира и няколко инвестиционни събития в Сеул, Хонконг и Токио. Предвижда се да има среща с представители на три големи групи на промишлеността - електрониката, електротехниката, транспорта и логистиката. Ще бъдат популяризирани възможностите за развитие в България на медицински туризъм, развитие на хранителна индустрия и земеделие.

Финалното събитие на БАИ е насрочено за края на март в Брюксел. Конференцията ще бъде посветена на химическата индустрия, транспорта и логистиката. По време на форума инвестиционните предимства на страната ни ще представят големи фирми, които вече са инвестирали в България в тези сектори.

Борислав Стефанов посочи, че парите за национална имиджова реклама на България като инвестиционна дестинация свършват в началото на лятото.  Средствата досега се осигуряваха по оперативна програма "Конкурентоспособност" и на този етап за следващия програмен период не се предвижда в новата програма да има подобно перо за институционални бенефициенти.

Общо по програмата за маркетинг и реклама са предвидени 16 млн. лева. От тази сума за имиджовата кампания на страната в чужбина са отделени между 4 и 5 млн. лева. От 5 до 10 млн. лева са необходими за сериозна рекламна кампания в чужбина, показват изчисленията на БАИ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:49 | 11.09.22 г.
fallback