Интернет ветеранът AOL Inc отчете най-добрия си тримесечен ръст на приходите за последните осем години заради силното търсене и продажби на реклама на трети страни, предаде Ройтерс.
Общите приходи за четвъртото тримсечие нарастват с 4% до почти 600 млн. долара, докато анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха те да достигнат 573,7 млн. долара.
Приходите от реклама - важен показател за компанията при преминаването ѝ от кабелния в издателския бизнес, скачат с 13% до 410,6 млн. долара.
AOL се пренасочи към реклама в областта на медийното съдържание. За 315 млн. долара гигантът придоби американския онлайн вестник Huffington Post. Негови са и технологичните блогове Engadget и TechCrunch.
Рекламата, продадена чрез мрежата на трети за AOL страни, е подпомогнала силния ръст на общите приходи. В тази област е регистриран ръст от 37% до 183,5 млн. долара в AOL Networks, платформата, която продава инвентар от името на издателите.
Нетната печалба на компанията през четвъртото тримесечие регистрира ръст до 35,7 млн. долара, или 41 цента на акция, спрямо 22,8 млн. долара, или 23 цента на акция, година по-рано. Печалбата на акция е в съответствие с прогнозите на анализаторите.
През това тримесечие AOL въведе нова сегментация на бизнеса си, която осигурява по-голяма яснота за нейните бизнес единици. Докато рекламните продажби представляват бъдещия растеж на AOL, абонаментите - сега класифицирани като "група на членовете", която включва наследството на телефонните услуги, все още е „виновник“ за по-голямата част от печалбата.
Междувременно бордът на AOL даде разрешение за обратно изкупуване на акции в размер на 100 млн. долара.
В началото на април 2012 г. медийната компания съобщи, че ще продаде над 800 патента и повече от 300 нови патентни заявки на Microsoft за общо 1,056 млрд. долара в брой. Изпадналата в затруднено положение медийна компания изтъкна тогава, че сделката „ще отвори възможности на акционерите и ще позволи на AOL да изпълни по агресивен начин стратегията си за създаване на дългосрочна акционерна стойност".
По-късно обаче се появиха и критики на решението. Транзакцията в размер на над 1 млрд. долара няма да е достатъчна, за да разреши проблемите на интернет групата, смята инвеститорът Starboard Value, който държи 5,3% от акциите на AOL.
В извънборсовата търговия преди откриването на сесията акциите на AOL скочиха с 7,4 на сто до 33,75 долара.