Печалбата на американската компания New York Times Co., която е собственик на едноименния вестник, скочи през четвъртото тримесечие на 2012 г., съобщи MarketWatch.
Печалбата е подкрепена от продажбата на мрежата от информационни интернет сайтове About Group.
Нетната печалба на компанията е достигнала 176,9 млн. долара, или 1,14 долара на акция, при 58,9 млн. долара, или 39 цента на акция за последното тримесечие на 2011 г. Ако бъдат изключени разходите, свързани с преструктурирането, печалбите от продажбата на активи, пенсионните корекции и останалите еднократни ефекти, печалбата пада до 32 цента на акция.
Общо приходите за тримесечието намаляват с 0,7%, ако се изключи допълнителната седмица в последното тримесечие. Печалбите от дигиталните и конвенционалните абонаменти на вестниците се оказаха недостатъчни, за да компенсират спада в печатната и в дигиталната реклама.
Приходите от реклама намаляват за тримесечието с 8,3% до 265 млн. долара, като се изключи допълнителната седмица, докато приходите от абонаменти нарастват с 8,6% до 241 милиона долара. Печатна реклама отстъпва с 10,2% през този период, а дигиталната отчита спад от 1,7%, дърпана надолу от онова, което компанията нарича "неравномерна икономическа околната среда, текущи световни тенденции и все по-сложен и фрагментиран дигитален рекламен пазар." От компанията заявиха, че не очакват рекламните тенденции да се подобрят през текущото тримесечие.
Приходите за годината са нараснали с 5,2% до 575,8 млн. долара. Анализатори, анкетирани от Ройтерс, наскоро прогнозираха печалба от 31 цента на акция при приходи от 570 млн. долара.
“Нблюдаваме продължаващ силен ръст на дигиталните абонаменти, както и повишени приходи от печатно разпространение“, заяви президентът и главен изпълнителен директор на компанията Марк Томпсън, който пое постовете през ноември. „Всъщност за пръв път в нашата история годишните приходи от разпространение надхвърлиха тези от реклама“, добави той.
New York Times продължава да полага усилия за компенсиране на приходите от печатна реклама чрез разширяване на дигиталната си дейност, която увеличи приходите от разпространение. През четвъртото тримесечие компанията е увеличила платените си абонаменти до 668 000, което е с 13% повече спрямо третото тримесечие.
Приходите от разпространение са нараснали с 16% на фона на ръста в дигиталната област, като повишаването на цените на вестниците New York Times и Boston Globe компенсира спада в броя на продадените печатни бройки.
Общите приходи от реклама са намалели с 3,1%, като спадът в печатната реклама достига 5,6%.
В добавка към продължаващите усилия за ограничаване на разходите компанията се освободи от някои бизнеси, за да съсредоточи вниманието си върху медиите.
Акциите на компанията от клас „А“ се изстреляха с 12,50% нагоре в днешната търговия до 9,27 долара за брой, след като при затварянето на борсите вчера губеха 3,4% от началото на годината.
Томпсън заяви, че е започнал стратегически преглед, който включва намиране на начини за "по-добро управление на марката Times, както и разширяване на нашето портфолио от цифрови продукти, които да увеличат нашето международно присъствие, за да се възползваме от силната световна устойчивост на марката New York Times и разширяване на нашите конференции и събитиен маркетинг".
Прегледът, подробности за който ще бъдат дадени през април, ще включва и орязване на разходите. „Смятам, че компанията може да оперира и по-ефективно“, заяви Томпсън.