fallback

Google рекламира в Yahoo

Някои платформи в Yahoo ще съдържат реклами на най-голямата търсачка

09:50 | 07.02.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Интернет концернът Yahoo е договорил рекламно партньорство със своя конкурент Google. Отсега нататък реклами на услугите на Google ще се появяват на някои портали на Yahoo, съобщиха двете дружества вчера, пише MarketWatch.

Според интренет ветерана рекламите на търсачката ще се появяват на неуточнени сайтове на Yahoо, както и на някои ко-брандирани сайтове", ползвайки рекламната платформа на Google за настолни компютри и мобилни устройства. Такива програми по принцип подбират рекламни послания, свързани със съдържанието на конкретния сайт.

"Добавяйки Google към списъка с нашите глобални партньори за контекстна реклама, ние ще бъдем в състояние да разширим нашата мрежа, което означава, че рекламите ще бъде още по-подходящи за нашите потребители", казва Yahoo. 

Yahoo и Google отдавна се състезават на  пазара на онлайн рекламата при търсенето. По-рано Yahoo сформира партньорство с Microsoft Corp., с което двете компании се съюзяват, за да се опитат да се противопоставят на господството на Google на този пазар.

Съвсем наскоро Google се утвърди като лидер в основната дейност на Yahoo - дисплейната реклама.

В резултат на опита на Microsoft за нежелано поглъщане на Yahoo, през 2008 г. интренет ветеранът потърси партньорство с Google. Сделката в крайна сметка бе отхвърлена от антитръстовите регулатори към американското министерство на правосъдието.

Yahoo е бивша звезда на интернет индустрията. След първия бум на интернет в началото на новото хилядолетие обаче компанията започна да залязва. Особено конкуренцията от страна на Google направи нещата по-трудни за Yahoo. Днес със своята търсачка и онлайн системата за реклами концернът контролира голяма част от пазара.

През миналата година висшестоящият мениджър на Google Мариса Майер пое Yahoo, като наскоро компанията за първи път от четири години насам се похвали с ръст на приходите. Сега обявеното партньорство с Google за рекламния пазар отваря врати за по-широк алианс в бъдеще, пише и технологичният блог TechCrunch. Така например Yahoo би могла да интегрира търсачката на Google, но в момента тя има договор с търсачката на Microsoft - Bing.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:23 | 13.09.22 г.
fallback