Рекламите вече ще бъдат с нормално ниво на звука и няма да дразнят зрителите. Това е заложено в подписаното днес в Съвета за електронни медии (СЕМ) споразумение между рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги.
Споразумението предвижда да бъде въведена регулация на нивата на звука в телевизионните реклами, така че звукът на рекламите да бъде изравнен с този на останалите програми.
Споразумението бе сключено между ръководствата на Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори - АБРО, Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).
Изпълнителният директор на АБРО Мехти Меликов обясни, че новият стандарт ще бъде въведен поетапно. Така от 1 април т.г. комуникационните агенции, които са членове на БАКА, ще трябва да прилагат новите правила при изработката на всички рекламни клипове, предназначени за телевизия.
Задължение на телевизионните оператори ще бъде въвеждането на контрол по спазването на изискванията на стандарта, като крайната дата за това е 30 юни. Регулирането на звука на рекламата ще бъде извършвано независимо от метода на разпространение (наземно радиоразпръскване, кабел, сателит, IPTV) или вида на предоставяната медийна услуга (линейна или нелинейна).
„Въвеждането на т.нар. loudness control (звуков контрол) за нормализация на нивата на телевизионните реклами ще има положителен ефект върху цялостната звукова среда, като намали разликите в нивата между рекламните блокове и останалите продукции“, пише в споразумението между браншовите рекламни и медийни асоциации.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов припомни, че до решаването на проблема със звука на рекламите, се стигна след множество жалби на потребителите. След многото възражения съветът пое инициативата за регулация чрез законодателни промени.
“Радвам се, че успоредно с това се зароди саморегулационна воля. Много е хубаво нещата да стават чрез воля и сега решението е в ръцете на професионалните организации”, отбеляза той.