fallback

Анализаторите с доза оптимизъм за продажбите на BlackBerry Z10

На места в Англия моделите са напълно изчерпани, сочат данни на Jefferies Group Inc.

12:55 | 06.02.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Представянето на новата линия смартфони на BlackBerry. Снимка:Ройтерс

BlackBerry, компанията, която доскоро бе известна под името Research in Motion (RIM), вече отбелязва голямо търсене на телефоните от новата си продуктова серия Z10. Това обнадеждава анализаторите на Wall Street, които публично се обзалагат за положителни, оптимистични резултати на технологичната фирма и повишаването на продажбите ѝ.

Най-накратко, според очакванията им, продажбите на Z10 ще бъдат достатъчно стабилни, за да помогнат за един нов свеж старт за BlackBerry, която инвестира значително в новата линия „умни телефони“, представена миналата седмица, съобщи ZDNet.

Анализаторите на Wall Street имат право да бъдат обнадеждени за по-светлото бъдеще на компанията. Миналата седмица Питър Майсик, анализатор в Jefferies Group Inc., даде старт на вълната от оптимизъм по повод стъпването на пазара на серията Z10.

„Нашата проверка показва, че продажбите на територията на Обединеното кралство показват силен старт. Някои магазини бяха изчерпали количествата от белия модел Z10, на места бяха останали лимитирани бройки от черния вариант на смартфона. Освен това нашата проверка показва, че предварителните поръчки в Арабските емирства и Канада също се радват на солиден старт. Тези данни, макар и предварителни, ни дават спокойствие за развитието на Z10 на пазара“.

Майсик подчертава също, че всички заредени бройки от търговеца на дребно Carphone Warehouse в Англия са били изкупени до края на миналата седмица, а търсенето им се увеличава с всеки изминал ден.

През уикенда специалистът представи още една част от доклада на анализаторската къща, в която посочва, че в повечето магазини към края на деня остават най-много по 1 до 3 бройки от новия смартфон. В началото търсенето било главно насочено към белия вариант на Z10, докато през последните няколко дни потребителите отправили вниманието си и към черния модел.

Не всички анализатори гледат с такъв светъл оптимизъм на пазарното развитие на новите модели на BlackBerry. Но всички са единодушни в едно - пускането на Z10 в никакъв случай не е катастрофата, за която много анализаторски компании правеха предварителни прогнози, още когато RIM съобщи за разработването на линията.

В малко по-мрачен тон Брайън Модов, анализатор в Deutsche Bank коментира: „Ние направихме проучване сред 30 магазина на мобилни оператори във Великобритания, за да се опитаме да проследим прогреса в продажбите на Z10 през уикенда. Първоначалните знаци индексираха, че операторите не рекламираха устройствата. Продавачите в магазините дори не бяха добре подготвени за техническите характеристики и особености на смартфоните от новата продуктова линия. Ние сме на мнение, че BlackBerry все още има време да поправи тази грешка. На този етап ние не виждаме желаните положителни резултати в продажбите".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:03 | 08.09.22 г.
fallback