Тълпите от футболни фенове, спускащи се на Ню Орлиънс за финала на сезона по американски футбол Super Bowl имат нов начин да благодарят на музиканти, чиито мелодии проникват в града: Digital Tip Jar.
Изпълнителите, които се регистрират, ще получат безплатно QR код, който феновете могат да сканират със смартфоните си, за да пуснат реални пари във виртуалната шапка на уличните музиканти - чрез PayPal или кредитна карта, пише BusinessWeek.
Digital Tip Jar е само едно от половин дузина приложения, които технологичните предприемачи на Ню Орлиънс за приготвили, за да се похвалят с технологичното мъжество на града, докато цялата страна е вперила поглед в него. Други предложения включват Gigs Guru, което помага на хората да намерят музика на живо, и EatNowNOLA, предназначено да направлява гладните футболни фенове до ресторанти с по-бързо обслужване.
Идеята за този хъб се появи, когато комисията по домакинство на Super Bowl е помолила Травис Лорендайн, роден в Ню Орлиънс технологичен предприемач, да направи приложение, което ще показва времето за чакане в ресторантите, за да бъдат избегнати дългите опашки за вечеря в Индианаполис, пред които феновете бяха изправени през миналата година. "Всички се стекоха в едни и същи 10 ресторанта и цели тълпи чакаха в студа в продължение на два часа", казва Лорендайн. Той е имал идеи и за други приложения и е събрал 70 местни програмисти в дарено офис пространство в центъра на града. Там те са разработили приложенията за един уикенд в средата на януари.
Лорендайн има бизнес планове и за след игрите – за привличане на посетители с дълбоки джобове. Той събира бизнес ангели и рискови инвеститори, за да чуят „пичове“ (презентации) от 10 местни стартиращи компании, преди да отлетят за събитие, наречено Whale Tank и спонсорирано от комисията по домакинството. "В Ню Орлеанс за Super Bowl ще дойдат толкова богати хора, каквито не са идвали никога досега в града“, казва той. "Следващият път, когато те дойдат в Ню Орлиънс, може да е, за да проверят как вървят инвестициите им".