Facebook успява да измъкне все повече пари от рекламодателите си за мобилна реклама, но все още недостатъчно, за да се освободи от очакванията на Wall Street.
Най-голямата социална мрежа в света обяви скок в продажбите с 40% до 1,59 милиарда долара през четвъртото тримесечие на 2012 г. В допълнение приходите от реклама се увеличават толкова силно, колкото през цялата минала година. Мобилният бизнес се справя много добре. Очевидно се изплащат най-новите предложения за рекламодателите за целенасочено заговаряне на потребителите, пише Wall Street Journal. И по отношение на броя абонати социалната мрежа отчита ръст. Броят на месечно активните потребители е нараснал през декември до 1,06 млрд. броя. Това е с 25% повече отколкото преди една година. Около 618 000 000 потребители са били всеки ден онлайн през последния месец на тримесечието. Това се равнява на увеличение от 28%.
Въпреки това печалбата намалява със 79%, обременена от многото разходи за нови инициативи и акции на служителите. Резултатите обаче са в съответствие с прогнозите на анализаторите.
Мобилният тренд е основната активност на Facebook в момента. Някога намирана за слабост, сега областта според пазарни наблюдатели ще се превърне в огромен потенциал и се наблюдава с огромен интерес от анализатори и инвеститори. През тримесечието Facebook увеличава общите си приходи от реклама с 41% до 1,33 млрд. долара спрямо същия период година по-рано. Рекламите на мобилни устройства са реализирали 23 на сто от този обем. През предходното тримесечие делът на мобилната реклама беше 14%.
"Не може да се отрече днес, че Facebook е мобилна компания", заяви главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг в телефонен разговор в сряда.
Инвеститорите обаче посрещнаха последните данни хладно, защото през последните месеци отново увеличиха силно своите очаквания. Малко след обявяването на резултатите цената на акциите на компанията падна в следборсовата търговия с около 5 на сто, възстанови се отново и по-късно се търгуваше със спад от 3,5% до малко под 30,15 долара. След значителния спад в цената на книжата през изминалата година, акциите на Facebook се възстановиха от септември насам с около 70 процента.
Някои анализатори реагираха сдържано на растежа на Facebook в мобилната реклама. Ричард Грийнфийлд, анализатор в брокерската компания BTIG, посочи, че мобилните рекламни приходи на Facebook са били около 3 млн. долара на ден в края на третото тримесечие - малко повече от това, което социалната мрежа генерира през четвъртото тримесечие.
"Въпреки че те са успели да увеличат значително размера на рекламите в мобилния поток, изглежда, че темпът на растеж се забавя", каза Грийнфийлд. По време на конферентния разговор компанията заяви, че бизнесът с мобилната рекламна все още продължава да е в зародиш.
Резултатите са по-ниски от най-високите очаквания, казва Йордан Рохан, анализатор в Stifel Nicolaus. Самият той отсъжда напредъка на Facebook до този момент обаче положително.