Концернът за потребителска електроника Philips ускори радикалната си трансформация, но въпреки нарастването на продажбите се свлече в червената зона. Сега холандската компания иска да предаде част от боледуващия си бизнес с потребителска електроника на Funai, предава Ройтерс.
Японският партньор на Philips ще плати за него 150 млн. евро, както и авторски и лицензионни възнаграждения. Марката Philips ще бъде запазена, съобщи компанията във вторник.
2013 г. ще започне по-скоро бавно, обяви също така главният изпълнителен директор Франс ван Хутен. Въпреки това той се надява на по-силен растеж през второто полугодие.
Приходите от продажби за четвъртото тримесечие са скочили от 6,7 милиарда евро през предходната година до 7,2 млрд. евро. Печалбата преди лихви, данъци и амортизации обаче падна от 503 до едва 50 млн. евро. Чистият резултат е загуба от 355 млн. евро след загуба от 160 милиона евро година по-рано. Зад всичко това се крие и специална такса на обща стойност 1 млрд. евро.
Европейският съюз връчи на Philips глоба заради участието му в картел в телевизионния бизнес в размер на 509 млн. евро. Chunghwa, LG Electronics, Philips и Samsung са споделяли информация за цени, разпределяли са пазарни дялове и друга информация за пазара на производството на монитори за компютри и за телевизори.
Към това трябва да се добавят и разходи за преобразуване на бизнеса. В момента Philips е в процес на съкращаване на около 6 700 работни места. Фокусът в програмата за преструктуриране е бизнесът със здравните технологии и подразделението за осветление.
Междувременно конкурентът Samsung укрепва именно бизнеса си с медицинското оборудване, като придобива американска компания, за да навакса изоставането от General Electric и Philips в тази област. Американското дъщерно дружество на Samsung Electronics придоби американския стартъп NeuroLogica, заяви южнокорейската компания във вторник. Цената на сделката за основания през 2004 г. В Масачузетц производител на компютърна томография не бе разкрита.