fallback

BlackRock повярва в Twitter

Компанията инвестира 80 млн. долара в мрежата за микроблогинг

16:01 | 26.01.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската компания за управление на инвестициите BlackRock влиза в социалната мрежа за микроблогинг Twitter. Както пише Financial Times, фондът ще купи дялове в мрежата за 80 млн. долара.

По този начин прогнозната стойност на интернет компанията нарасна до около девет милиарда долара, с десет процента повече, отколкото преди година.

Twitter все още не е листната на фондовата борса, така че точната стойност на компанията е трудно да бъде определена. Оценките се основават на така наречените вторични продажби. Това означава, че досегашен акционер продава дела си на нов и обявява цената на сделката. 

Влизането на BlackRock в Twitter се базира на информация на Wall Street Journal за това, че някои служители на Twitter продават своите акции, така че в случая не става дума за увеличение на капитала. Според WSJ BlackRock е платил по около 17 долара на акция, а през 2011 г. цената на акция бе 16,09 долара. Самата Twitter няма да спечели нищо от сделката. Наблюдателите подозират, че със сделката Twitter иска да отложи IPO-то си. Според TechCrunch сделката на служителите с BlackRock им дава възможност да превърнат акциите си в парични средства. Акциите на дългогодишните служители трябва да са на стойност милиони долари. Сделката с BlackRock може да накара дългогодишните и ключови служители на Twitter да не настояват за скорошно първично публично предлагане.

Освен това текущата сделка с акции с BlackRock може да предотврати това броят на акционерите да се увеличи до над 500. При надхвърлянето на този лимит Twitter ще бъде задължена да осъществи IPO. По тези стъпка вече минаха компании като Facebook и Groupon. И в двата случая обаче инвеститорите бързо загубиха доверието си в дружествата, чиито ценни книжа загубиха от стойността си.

Все пак специалисти от бранша вярват, че през следващите две години Twitter ще стане публична компания. Междувременно услугата за кратки съобщения трябва да си осигури стабилна икономическа основа. От 2010 г. Насам Twitter предлага обяви и реклами, достигайки според оценки на пазарните изследователи продажби от около 288 милиона долара през 2012 година. Financial Times прогнозира, че до 2014 г. Twitter ще постигне продажби от над 1 млрд. долара.

Наскоро компанията усили рекламния си бизнес и откри офиси в Германия, Япония, Великобритания и Бразилия. В момента за Twitter работят 1400 служители, година по-рано техният брой бе 700.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:08 | 09.09.22 г.
fallback