fallback

Netflix събра погледите с 35% ръст на акциите за часове

Компанията публикува силен резултат за последното тримесечие, с който би всички прогнози на анализаторите

09:56 | 24.01.13 г.

Изпълнителният директор на Netflix Рийд Хастингс. Снимка: Ройтерс

Netflix поднесе приятна изненада с отчета си за последното тримесечие и докара инвеститорите до еуфория. След публикуването на резултатите акциите на компанията за видео стрийминг се изстреляха с над 35 на сто до 139,80 долара за брой. Това е първото преминаване над 130 долара за акция за последната почти една година.

Основната новина, която зарадва пазарните участници, е увеличеният брой абонати на Netflix на американския пазар. Освен това компанията е успяла да постигне печалба на фона на консенсусни очаквания за негативен финансов резултат.

Печалбата на Netflix за последните три месеца на 2012 година е 8 млн. долара, или 13 цента на акция. Приходите пък са 945 млн. долара. За същия период на предходната година положителният резултат бе 35 млн. долара, или 64 цента на акция, при 876 млн. долара приходи.

„Първото ми впечатление е, че компанията даде по-добри от очакваното резултати по повечето основни показатели. Очакванията за годината също надминават прогнозите“, коментира Арвинд Батиа, анализатор в Sterne Agee за MarketWatch.

Предварителните прогнози за четвъртото тримесечие сочеха загуба от 12 цента на акция при 934,7 млн. долара приходи.

Добрата новина е, че през периода са добавени 2,05 млн. нови абонати и така потребителската база на Netflix набъбва до 27,15 млн. души. Обявените от самата компания по-рано очаквания бяха за между 1,3 и 2 млн. нови абонати.

По време на представянето на резултатите изпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс обясни, че продължаващото настъпване на таблети и други устройства, свързани с интернет, подкрепят представянето на компанията.

„Увеличеният брой както на таблетите, така и на смарт телевизорите, ни помага много. С тях наистина наблюдаваме настъпването на тенденция за екосистеми, базирани на устройства, свързани с интернет. Колкото по-удобни стават тези технологии, толкова повече хора ще се чувстват комфортно да гледат и да се наслаждават на съдържание, излъчвано от голям набор устройства“, обяснява Хастингс.

За настоящото тримесечие от Netflix очакват още 1,35 – 2 млн. нови абонати, с което американските потребители на услугите на компанията да достигнат 28,5 – 29,2 млн. души. По отношение на приходите се очаква ръст то 1-1,03 млрд. долара, което надхвърля прогнозите на анализаторите за 969,4 млн. долара.

През последните години видео стриймингът е основен фокус на Netflix, като компанията непрекъснато търси начини да подобри позициите си срещу конкурентите Amazon, Hulu и Redbox. Дружеството продължава и да разпространява DVD по пощата, като абонатите там падат с около 380 хил. до 8,2 млн. души.

Сигнална лампа за инвеститорите в компанията трябва да бъдат непрекъснато растящите разходи на Netflix за ново и качествено съдържание, предупреждава анализаторът Майкъл Пахтър от Wedbush Securities.

Според него всяко отделно предаване достига до 10-20 на сто от аудиторията. Това поставя компанията в „безкрайно въртене като хамстер на въртележка“ за осигуряване на ново съдържание. Притеснително според него е това, че Netflix се съсредоточава върху предлагането на все по-голямо количество сериали, а предлагането на филми се свива.

Последните важни сделки на Netflix са подписаното през декември споразумение за ексклузивно право на първо излъчване на филмите на Disney, което влиза в сила от 2016 година, както и сделка с Time Warner за телевизионно съдържание на мрежата.

За последния месец, без да се счита скокът с 35% след края на вчерашната сесия, акциите на Netflix са поскъпнали с 25 на сто.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:21 | 10.09.22 г.
fallback