fallback

Instagram загуби 65 на сто от постоянните си потребители

Твърде голям е шокът от това, че компанията може да осребри съдържанието на абонатите си

13:03 | 17.01.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

За потребителите на Instagram това бе като скандал: новината, че принадлежащата към Facebook услуга за снимки може да прави пари, ползвайки образите на потребителите си, без да ѝ се налага да плаща за авторското право. След вълна от протести в средата на декември операторът обяви отбой и премахна спорните пасажи от новите условия за ползване на Instagram. Те влизат в сила днес, но без разпоредбите, за които мениджмънтът получи много критики. Потребителите могат да си поемат въздух, но доверието е трудно да бъде спечелено отново, се казва в анализ на специализираното издание PC Magazin.

Но нещата очевидно не са толкова лесни, защото има признаци за горчиви последици. Instagram изглежда усеща до голяма степен, че си е играл с доверието на потребителите. Според аналитичната служба appstats.eu компанията отчита почти 65 процента спад от постоянните потребители на Instagram. Въпреки че броят на най-малко веднъж месечно активните потребители продължава да се покачва постоянно, делът на ежедневно употребяващите Instagram се е сринал през последните 30 дни от 16,35 милиона на 17 декември 2012 до 5,79 млн. потребители на 15 януари 2013 г.

Нарастващият брой на месечно активните потребители наистина не звучи зле за оператора. Въпреки това много потребители сред тях може просто да преглеждат веднъж Instagram след това отново да го деинсталират. По-важен параметър за успеха е стойността на ежедневните активности. Най-ниската точка с 5,2 милиона DAUs (Daily Active Users) бе постигната на 18 декември 2012 г. На този ден Instagram обяви в рамките на новите си условия за ползване и прякото си сътрудничество с Facebook. Това включва, наред с други неща, че Instagram може да предава неограничено данни на своите потребители на най-голямата социална мрежа в света, без да пита самите потребители.

Спорната клауза предвижда още правото Instagram да продава снимките на потребителите си на рекламодатели. Това можело да се случва, без да се налага изрично питане и без каквато и да е форма на възнаграждение за съответните собственици. След силната вълна от протести съоснователят на услугата Кевин Систром обяви, че става дума за отделни пасажи в първия проект на условията за ползване на Instagram, които са чисто недоразумение. Дружеството не възнамерявало да прави пари с частни снимки на потребителите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:36 | 29.08.22 г.
fallback