Да си плащаш, за да ти разпространяват туитовете. Точно тази услуга иска да предлага в бъдеще новинарската агенция Associated Press. В навечерието на протичащото в Лас Вегас изложение Consumer Electrnic Show AP и южнокорейският гигант Samsung обявиха любопитното си рекламно партньорство. Агенцията става първата водеща новинарска група, която започва да ползва своя официален Twitter акаунт, чиято аудитория наброява 1,53 милиона потребители, като рекламна площ.
Samsung ще разполага с това “рекламно пространство” под формата на туитове в основния акаунт на AP за целия период на технологичното изложение (7 – 11 януари). Технологичният концерн ще има право да публикува по два туита на ден, докато в микроблог канала на Associated Press ще бъдат поствани и десетки други новини от CES. Финансовите условия на сделката не се разкриват. Ясно е обаче, че споразумението е само между AP и Samsung, без участието на Twitter или трета страна. AP нарече инициативата част от новата си стратегия за бизнес и подчерта, че спонсорираните туитове ще бъдат ясно етикетирани, за да се разграничат от туитовете за новини.
Рекламите ще предоставят на AP нов източник на доходи, след като новинарските организации - от вестници до телевизиите - са изправени пред тежки спадове на приходите на фона на високите разходи.
Макар че AP е била основана през 1846 г. от американски вестници като канал за извънредни новини, едва 22% от приходите идват от такси на членовете. Лицензите за снимки, рекламата на приложението AP Mobile и канала в YouTube са другите източници на приходи.
Възходът на рекламните сделки независимо от Twitter би могъл да подкопае неговата собствена социална среда. Говорител на Twitter заяви пред Ройтерс, че компанията не се противопоставя на рекламни кампании на трети лица, ако те са в съответствие с политиката за ползване.
Условията за ползване на услугата дават възможност за споразумения с трети страни, ако туитовете се изпращат индивидуално и ръчно, а не като част от автоматизирана рекламна кампания.
AP не е единствената новинарска компания, която се опитва да прави бизнес със спонсорирани туитове. Онлайн списанието Slate на The Washington Post например същои изпращаше спонсорирани туитове за рекламиране на нетбуци на Samsung. AP обаче е първата по мащаба си медийна компания, която започва да предлага услугата.