Ново продуктово портфолио от пет нови направления и нова стратегия за работа с партньорите. Това трябва да помогне на SAP в България да измести фокуса от традиционните ERP решения, чиито пазар според специалисти, но не и според самата компания, западат, към новите технологии и облачните услуги, стана ясно днес при среща на новия изпълнителен директор на компанията Румяна Тренчева с журналисти.
В продуктовия портфейл на “Новия SAP”, както Тренчева нарече компанията, са включени продуктите и възможностите на придобитите през последните няколко години компании.
Придобитият преди две години за 5,8 млрд. долара Sybase ще допринесе за разработването на различни мобилни приложения, които могат да се използват от партньорите. Sybase е четвъртият по големина в света производител на софтуер за бази данни след Oracle, IBM и Microsoft, но най-ценният актив на компанията за SAP е бизнесът ѝ с мобилен софтуер, който отговаряше до сделката за придобиването за 27% от продажбите ѝ.
Afaria, облачната платформа на SAP, също обещава големи възможности. Употребата на Afaria в облака вместо инсталация на инструмента в център за данни носи значително разходно предимство за повечето клиенти.
“Голямото предизвикателство за SAP е навлизането в съвсем нов бизнес – базите данни и технологиите зад тях. След като години наред бяхме основен дистрибутор на Oracle за тези програми, сега имаме амбицията до две години да станем номер 2 на този пазар със собствените си продукти”, заяви Тренчева.
Важно място ще заеме и платформата за т. нар. in-memory computing за бизнес в реално времo - HANA. SAP представи пред своите клиенти по време на изложение в Испания нови възможности за софтуера си за бази данни. Досега Hana можеше само да чете данни, сега софтуерът трябва да бъде в състояние и да ги редактира.
Германският оператор T-Mobile, дъщерна компания на Deutsche Telekom, е сред ползвателите на софтуера, благодарение на който могат да се анализират 50 кампании, управлявани от телекома за 21 млн. клиенти, за три часа вместо за 2 седмици, както досега. Това е нашият отговор на Big Data трансформацията”, поясни мениджърът.
България ще е една от двете страни в региона на Европа, Близкия Изток и Африка, заедно с Румъния, където от новата година ще може да се внедрява системата HANA. За да се случи това обаче трябва да се намери партньор, който да инвестира в обучението на експерти за тази платформа.