Facebook Inc е започнала преговори с Microsoft Corp за придобиването на рекламна технология, която би позволила на социалната мрежа да показва реклами на други уебсайтове, разширявайки сериозно рекламния си бизнес, съобщават технологичните блогове Business Insider и AllThingsDigital, цитирани от Ройтерс.
Facebook провежда „сериозни“ обсъждания с Microsoft за сделка по закупуването на Atlas Solutions – продукт за рекламни услуги, придобит от компютърния гигант при закупуването на aQuantive за 6 млрд. долара през 2007 г.
Сделката може да позволи на социалната мрежа да отправи предизвикателство към рекламната мрежа DoubleClick на Google Inc, се посочва в съобщенията, които се базират на твърдения на анонимни източници.
Евентуалната цена на покупката остава неясна, макар че според Business Insider най-високата оферта за Atlas Solutions при предишните опити на Microsoft да продаде продукта е достигнала 30 млн. долара.
Представители на двете компании са отказали коментар за Ройтерс.
Най-голямата социална мрежа в света с близо 1 млрд. потребители действа агресивно за разширяване на рекламния си бизнес с нови възможности, включително реклами на мобилни устройства, които демонстрират ефективността на рекламите ѝ за маркетолозите.
В момента Facebook набира 86% от приходите си, достигнали близо 1,3 млрд. долара през третото тримесечие, от реклами, които се появяват на уебсайта ѝ.