fallback

Youtube построи собствено филмово студио

Избрани продуценти на YouTube ще получат свободен достъп, за да завършват проектите си

11:26 | 03.12.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Общността на YouTube има свой нов клуб. Принадлежащият към Google видео гигант откри през тази седмица магазин в преустроен самолетен хангар в предградие на Лос Анджелис. На 3800 квадратни метра пространство в Youtube Space LAB  са разположени звукозаписни студия, съоръжения за редактиране на филми и видео клипове, стаи със зелен фон за специални ефекти.

В един град, където в действителност няма недостиг на студия, Youtube Space е нов хибрид - шикозна производствена среда, която може да бъде използвана като лаборатория за талантите, пише Wall Street Journal. Избрани продуценти на YouTube ще получат свободен достъп, за да завършват проектите си, да разширят уменията си и да влезнат в контакт с единомислещи хора. Всичко това в среда, която донякъде напомня на кампус. 

В дигиталния си свят Youtube привлича все повече и повече съдържание от професионални режисьори. Но засега екосистемата се определя преди всичко от многобройните любители. Тъй като YouTube иска да позиционира себе си все повече и повече като алтернатива на традиционната телевизия и да увеличи приходите си от реклама, компанията трябва като цяло да подобри качеството на съдържанието си. Част от стратегията предвижда осигуряване на подкрепа на производителите на някои канали с милиони долари. Youtube по собствени данни в момента преговаря за продължение на тази програма. По-малко от половината от тези канали ще могат да се надяват на втори кръг на финансиране.

Youtube Space ще има по-малки клонове в Лондон, Ню Йорк, а скоро и в Азия. От над един милион "партньори", които поделят част от своите рекламни приходи чрез каналите с видео мрежата, само една малка част ще може да се настанят там. "Ние не искаме да освободим света от неговите ресурсни проблеми при производствените процеси", казва Том Пикет, мениджър по съдържанието на YouTube в световен мащаб. Вместо това Youtube иска да подпомогне в началото някои новодошли, които вече са се доказали.

YouTube ще оцени предложенията, които са били представени онлайн и при това ще прецени до каква степен бенефициентът печели абонати за своя канал. Сътрудничество с други производители в YouTube също може да играе някаква роля. Ако бъдат одобрени, създателите ще могат да ползват Youtube Space за период от три месеца. Двадесетчленен екип ще бъде на разположение за въпроси, но влиянието трябва да бъде възможно най-ниско. 25 канала първоначално трябва да бъдат онлайн, а програмата стартира през януари.

Вътрелетищният терминал изглежда като професионално училище в Силициевата долина. Има вътрешен двор за срещи и разговори, както и място за скокове по стълб, познат от централите на пожарните служби, където с един скок може се стигне до приземния етаж. Тази функция била предложена от началника на YouTube Space Lab, Лиъм Колинс, който преди това е работил в Next News Networks, която бе придобита от Youtube заради опита си в насърчаването на видео производителите.

Модерното оборудване в Youtube Space трябва да бъде и интуитивно, така че дори и новаците да се справят с него. В едно т. нар. Motion-Capture-Studio, където се използват дори 3D кулиси, Колинс заяви наскоро: „Човек наистина не трябва задължително да разбира как работи системата, за да я използва".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:26 | 12.09.22 г.
fallback