fallback

Спад на продажбите на компютри с Windows след представянето на Windows 8

Изглежда новата операционна система не води до онзи обрат на пазара на персонални компютри, който се очакваше от нея, коментират анализатори

23:32 | 29.11.12 г.

Продажбите на компютри с операционна система Windows са намалели през миналия месец с 21% като цяло според водещата компания за проучване на продажбите на дребно NPD Group, което показва, че дебютът на новата система Windows 8, за която мнозина в бранша се надяваха да съживи слабите продажби на персонални компютри, не дава желаният ефект, съобщи Ройтерс.

След излизането на пазара на Windows 8 на 26 октомври, продажбите на лаптопи с Windows са намалели с 24%, докато тези на настолните компютри са се свили с 9% на годишна база, сочат данните на NPD, получени от търговците на дребно.

Обикновено представянето на нов продукт от страна на Microsoft увеличава продажбите на персонални компютри, тъй като мнозина потребители се въздържат от покупки в продължение на няколко месеца, за да се сдобият веднага с най-новия софтуер.

„При само 4 седмици на пазара все още е рано да хвърляме вината за запазващата се слабост на пазара на персонални компютри върху Windows 8, заяви обаче Стивън Бейкър, вицепрезидент за анализите за бранша в NPD. „Предстои ни целият празничен период, но определено Windows 8 не се оказа стимул за обрат в продажбите, каквито надежди имаше“, добави той.

Данните на NPD не включват продажбите на новия таблет Surface на Microsoft, който се продава само в магазините на компанията, както и продажбите на персонални компютри на компании, които напоследък формират по-силен пазар. Но ако тенденцията се потвърди до края на празнични период, това ще представлява огромно разочарование за Microsoft, както и за производителите на персонални компютри Dell Inc, Hewlett-Packard и Lenovo.

Откакто е на пазара, Windows 8 осигурява едва 58% от продажбите на устройства с операционната програма на компанията при 83% за Windows 7 за аналогичен по продължителност период след представянето му през 2009 г., изтъкват от NPD. Отчасти това се дължи и на слабите продажби в предучилищния сезон, когато много персонални компютри с Windows 7 просто си останаха в магазините.

Лъч светлина за Microsoft са силните продажби на лаптопите с чувствителен на допир екран с  Windows 8, които достигат 6% от продажбите на лаптопи, захранвани с Windows, показват данните на NPD.

Все още обаче остава неясно доколко новата операционна система ще се окаже успешна в дългосрочен план.

Пригодена за таблети и устройства с чувствителен на допир екран, системата бе създадена, за да се хареса на по-младите потребители чрез цветен, базиран на приложения интерфейс, но притесни част от традиционните потребители на  Windows, свикнали повече с клавиатурата и мишката. С изключение на новия си дизайн тя не предлага радикални подобрения.

В понеделник високопоставен мениджър в  Microsoft обяви, че компанията е продала 40 млн. лиценза за Windows 8 в рамките на един месец след излизането ѝ на пазара. Това е повече, отколкото за Windows 7 на същия етап, но не стана ясно каква част от тях са били предварително заявени, актуализации с отстъпка или продажби на едро на производители на персонални компютри.

Според компанията за технологични проучвания StatCounter около 1% от приблизително 1,5 млрд. персонални компютъра по света, или към 15 млн, в момента вървят под Windows 8.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:02 | 11.09.22 г.
fallback