Лошите новини от страна на германския медиен бранш не стихват. Сега и издателят на публицистичното списание Der Spiegel се настройва към курс на икономии. „Ние трябва да пестим и да направим такива структура на разходите, че Spiegel да постига стабилни резултати въпреки спада в продажбите", казва главният изпълнителен директор Ове Зафе пред Süddeutsche Zeitung.
Разходите за персонал трябва да бъдат намалени, като не са изключени и съкращения на работни места. В компанията в момента работят 1250 души. Вече стана ясно, че в телевизионното дъщерно дружество Spiegel TV ще изчезнат 40 работни места. "Но ние може да спестим от много места, без да накърним същността на нашите публикации", каза Зафе.
Според него приходите на концерна за 2012 г. ще спаднат с 6% до 307 млн. евро, което е равносилно на нивото от 2003 г., пише още вестникът. „Решаващите за печатния ни бизнес пазарни области – реклама и продажби на вестниците, отчитат спад. Spiegel ще загуби 10% от приходите от реклама, а приходите от продажбата на списанието са спадащи от години“, казва още Зафе. И за 2013 г. той очаква спадът в двете насоки да се задълбочи.
През тази есен медийната среда в Германия бе разтърсена от фалитите на Frankfurter Rundschau и на новинарската агенция dapd, както и от предстоящото спиране на Financial Times Deutschland.